• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
سارا جمشیدصفا قائم مقام دبیرکل انجمن ایران :

با حمایت صنف مسیر پیشبرد اهداف را هموار خواهیم کرد

  • کد خبر : 3411
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
با حمایت صنف مسیر پیشبرد اهداف را هموار خواهیم کرد
همکاری سارا جمشید صفا در پست قائم مقام دبیرکل مهمترین پیش شرط بهنام فرامرزیان برای پذیرفتن سمت دبیرکلی انجمن بود. به همین منظور روابط عمومی انجمن در مصاحبه ای کوتاه نظرات ایشان را در سمت جدیدشان جویا شده است.
  • از آنجاییکه قرار است مدیریت اجرایی درون سازمانی انجمن را به عهده داشته باشید برنامه ریزی شما به چه شکل است؟

همانطوریکه آقای فرامرزیان در صحبت هایشان اشاره داشتند کلیه مسئولیت های اداری و اجرایی بایستی تحت نظر و به عهده دبیرکل و دبیرخانه باشد تا هیئت مدیره بتواند در برنامه ریزی ، تصمیم گیری و اتخاذ رویه ها به وظایف خود عمل کند.

برنامه ها به دو گروه تقسیم شده اند ، مدیریت درون سازماتی و برون سازمانی . در بخش مدیریت درون سازمانی وحدت رویه بسیار حائز اهمیت است. فعالیت های درون سازمانی بایستی کاملا اتوماسیون شود کلیه سوابق و آمارها به طور دسته بندی و خاص در سرور انجمن قرار گیرد. رفع برخی از مشکلات سیستمی و محدودیت در بخش IT از الویت ها می باشد. رویه ی کاغذی و سنتی می بایست به شیوه مدرن در حد و اندازه یک انجمن بلند قامت تغییر یابد. ارتقا سطح دانش و همچنین توجه به معیشت همکاران یکی دیگر از الویت های درون سازمانی است. مشارکت بدنه انجمن در انجام وظایف محوله ، ایجاد شادابی و اعتماد به نفس توجه به افرادی که از ظرفیت های بالقوه آنها به درستی استفاده نشده و فاصله گرفتن از حاشیه ها .

حتی در زمانی که بنده به عنوان معاون امور کارنه تیر در اتاق ایران مشغول بودم اخبارهای جالبی از سطح روابط و همکاریهای انجمن نمی شنیدم و مدام نقدهای صنفی بود که گفته می شد این کار متاسفانه نه شایسته انجمن بوده و نه پرسنلی که امروز افتخار همکاری با آنها را دارم. حالا که در انجمن هستم تلاش خواهم کرد با حمایت همکاران این موانع را از پیش رو برداریم و فضای عقلانی مبتنی بر منطق و همگرایی را پیاده سازیم . ادبیات موجود را بایستی عوض کنیم  شفافیت و ساده سازی در صدور دوزوله ، همگرایی بخش های تخصصی از الزامات است. در صدد خواهیم بود که وب سایت انجمن را در میان مدت چندزبانه کنیم. سطح آموزش های حرفه ای را ارتقاء دهیم و دوره های جدیدی را برگزار کنیم.

در مدت کوتاهی که وارد انجمن شده ایم دوره کوتاه مدت کارنه تیر و پیش اظهاریه تیر TIREPD را صرفا برای پرسنل شرکت های حمل ونقل بین المللی راه اندازی کردیم. اولین دوره آن هفته آینده در روزهای شنبه و چهارشنبه برگزار می شود. با توجه به اینکه این دوره رایگان برگزار می شود استقبال خوبی از آن شده است.

از طرف دیگر کمیسیون  تخصصی و مشاوره های تیر هم دایر شده که با هدف رفع مشکلات شرکت های حمل ونقل در حوزه ادعا و مطالبه گری ، نحوه تکمیل پروسه اسناد و مدارک اداری جهت الحاق به رویه تیر ، کمک به رفع مشکلات عمومی شرکت ها در پروسه اداری و اجرایی کارنه تیر .این خدمات می تواند برای شرکت های تازه تاسیس بسیار مفید واقع شود و امروز انجمن در تلاش است که این خدمات را  به صورت پنجره ای ارائه دهد.  

در حوزه ETIR و ECMR  هم در حال برنامه ریزی هستیم. تلاش خواهیم کرد با انجمن های حمل ونقلی سایر کشورها جهت رفع مشکلات شرکت های عضو تفاهم نامه های همکاری دوجانبه و چند جانبه امضا کنیم.

  • همکاری در کنار دبیرکل را چطور ارزیابی می کنید؟

همکاری در کنار فردی که سطح ملی و بین المللی مورد تایید و شناخته شده ای دارد برای من و هرکس دیگری می تواند افتخار بزرگی باشد. کار کردن با ایشان مثل کارکردن با طبیعت است . طبیعی بودن طبیعت ، به طبیعی بودنش است. خوب ، عالی ، سخت و طاقت فرسا از ویژگی های طبیعت است و همکاری با ایشان همینطور است. وی همیشه به دنبال تعادل، همبستگی و ساده زیستی بوده و سعی کردند از حاشیه و کنایه زنی به دور باشد.

  • در بخش برون سازمانی  چه برنامه های را مد نظر دارید؟

توسعه و همکاری با کلیه دست اندرکاران بخش دولتی و خصوصی در حوزه مختلف و بررسی مجدد قراردادهای بیمه ، همکاری با سازما نهای بین المللی و انجمن های حمل ونقلی در منطقه اکو ،اوراسیا و منطقه دریای سیاه. تشکیل کارگروه های مختلف در شکل گیری  همکاریهای دو و چند جانبه با فعالان حوزه لجستیک ، همکاری با سایر انجمن ها و مشارکت در توسعه ارائه خدمات مشترک به صورت  وب سرویس.

  • تا چه حد دست یافتن به این اهداف را هموار می بینید؟
    به نظرم کار در انجمن به هیچ وجه هموار نبوده و نیست و کار سختی در پیش داریم اما امیدوارم بتوانیم با حمایت صنف و دوستان ، تغییرات لازم را ایجاد کنیم و ردپای خوبی را از خود بجا بگذاریم.
لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=3411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.