• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
سازمان ایرو IRU

دیدار هیئت بلند پایه سازمان ایرو با هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران

  • کد خبر : 3347
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
دیدار هیئت بلند پایه سازمان ایرو با هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران
به گزارش روابط عمومی انجمن ،بدنبال سفر تاتیانا ریبلت مدیرکل واحد تیر و ترانزیت و کاظم آسایش مشاورارشد در روابط تیر سازمان ایرو (IRu) به تهران، روز گذشته نشستی با حضور محمد نیک پی رئیس هیئت مدیره ، بهنام فرامرزیان دبیرکل و سایر اعضای هیئت مدیره در محل انجمن برگزار شد.

در ابتدای نشست محمد نیک پی رئیس هیئت مدیره انجمن ایران با اشاره به تاریخچه و حوزه فعالیت ها و دست آوردهای انجمن ایران طی سالهای متمادی به عنوان اولین انجمن صنفی سراسری کشور اظهار داشت: آنچه امروزه در حوزه حمل و نقل بین المللی در حال رقم خوردن است با جدیت و توجه خاص مورد رصد کارشناسان و دست اندرکاران و اعضای این انجمن قرار می گیرد. اهمیت حمل ونقل ترکیبی تحت رویه تیر ، نوسازی ناوگان مسافر و کالا با سوخت غیر فسیلی همچون هیدروژن وباطری ، تمهیدات در قوانین ومقررات عبور مرزی ،اصلاحات مقررات گمرکی و سایر دیدگاههای جهانی از عمده دغدغه های بخش خصوصی و صنف حمل ونقل کشور بوده و امیدواریم با همکاری همه جانبه در سطح ملی و بین المللی بتوانیم از این چالش ها عبور کنیم.
رئیس هیئت مدیره همچنین به مشکل ویزای رانندگان ، بیمه سبز ، کنترل اضافی کامیون ها تحت پوشش کارنه تیر، رویه های خارج از قوانین کنوانسیون تیر که باعث هزینه و اتلاف وقت می شود اشاره نموده و خواستار ورود جدی مسئولین سازمان ایرو به عنوان سازمان بین المللی بالادستی به دغدغه های این صنف شدند.
در ادامه نیک پی از تلاش ،حمایت و همکاری همه جانبه سازمان ایرو در مذاکرات اخیری که با مسئولین ویزای شنگن ،کمیسیون اتحادیه اروپا و همچنین  COBبیمه سبز داشتند تشکر و قدردانی کرد.
وی همچنین قرار گرفتن در رتبه دوم جهانی در صدور کارنه تیر را مدیون تلاش شرکت های حمل ونقل عضو این انجمن دانست و اشاره کرد ما کماکان درتوسعه این رویه نهایت تلاش خود را بعمل خواهیم آورد.
نیک پی همکاری انجمن ایران و اتاق بازرگانی در جهت توسعه تجارت و حمل ونقل بین المللی را امری لاینفک و پایدار توصیف کرد و اعلام داشت : انجمن ایران آماده است در قالب همکاری های نوین  مبتنی برنیاز های روز حمل ونقل کشور درطراحی رویه های جدید  و مدرن   به منظور  تسهیل در امور حمل ونقل بین المللی جاده ای و ترکیبی همکاری همه جانبه ای را داشته باشد.


تاتیانا ریبلت مدیرکل واحد تیر و ترانزیت سازمان ایرو ضمن تشکر از دعوت و میزبانی صمیمانه  اعضای هیئت مدیره و دبیرکل انجمن ایران بیان کرد: یقینا با حضور دبیرکل جدید آقای فرامرزیان روابط انجمن و سازمان ایرو وارد فاز جدیدی خواهد شد که یقیناً می تواند منافع  بلندمدت را برای یکدیگر به ویژه فعالان حوزه اقتصادی و حمل ونقل در پی داشته باشد.
توجه به توسعه همکاریهای دو جانبه در حوزه آموزشی،کارنه تیر و کریدورهای مهم حمل ونقلی در منطقه  اکو و پاکستان ،افغانستان ،کشورهای آسیای میانه و همچنین همکاری با همسایگان عربی از جمله عراق ،امارات ؛ عربستان سعودی می تواند شبکه های ترانزیتی از قلمرو ایران را تقویت بخشد.


کاظم آسایش مشاور ارشد در روابط تیر در خصوص اقدامات سازمان ایرو جهت رفع مشکلات ویزا و بیمه سبز توضیحات کاملی را ارائه داد و عنوان کرد:  دامنه این تلاش ها میتواند با حضور آقای فرامرزیان در انجمن ایران مورد پیگیری مجددانه قرار گیرد. وی همچنین  حضور انجمن ایران را در میادین بین المللی از جمله ایرو و کمیته تیر سازمان ملل در کنار گمرک را پر اهمیت برشمرد و بر ادامه و توسعه این همکاریها به منظور تشریح موضع ایران تاکید ورزیدند.
 در ادامه نشست بهنام فرامرزیان دبیرکل انجمن عنوان کرد:از حمایت دست اندرکاران صنف حمل ونقل بین المللی کشور ،هیئت مدیره و به ویژه دبیر کل اسبق انجمن آقای جعفرزادگان که با کناره گیری خود فضایی را برای حضور اینجانب فراهم کردند تقدیر و تشکر دارم.


میرفتحعلی سید زنوزی نایب رئیس انجمن نیز با اشاره به دغدغه های صنف در خصوص مشکلات ویزا ، بیمه سبز و همچنین  مشکلات حمل و نقلی با ترکیه از ایرو خواست به تشدید همکاریهای خود ادامه دهند.
افسانه فخری از اعضای هیئت مدیره ضمن اشاره به تاریخچه آموزش انجمن و موفقیت های حاصله از آن عنوان کرد: انجمن ایران از نظرآموزش دوره مدیریت بارفرای فیاتا در رتبه دوم فیاتا قرار دارد و آماده است برای برگزاری دوره های آموزشی آکادمی ایرو وارد مذاکره شود.
  انجمن ایران نتایج این سفر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و از دبیرخانه خواست هر چه سریعتر نسبت به طراحی نقشه راه جدید اقدام و نتایج آن را به اطلاع اعضا و هیئت مدیره برساند.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=3347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.