• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
29
محمد عددیان نیشابوری، مدیرعامل شرکت اسکان برودت پارس

رونق ترانزیت با تسهیل مالیات و صدور ویزا

  • کد خبر : 2482
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
رونق ترانزیت با تسهیل مالیات و صدور ویزا
مدیرعامل شرکت اسکان برودت پارس با اشاره به موانع موجود در حوزه ترانزیت، گفت: جهت تسهیل و رونق حوزه ترانزیت لازم است صدور روادید تسهیل شود.

به گزارش روابط عمومی به نقل از پایگاه خبری گشت و گذار نیوز، محمد عددیان نیشابوری، مدیرعامل شرکت اسکان برودت پارس با اشاره به موانع و چالش های موجود برای ماندگاری بخش خصوصی در این حوزه، اظهار کرد: بخش خصوصی برای ماندگاری نیاز به حمایت های همه جانبه نهادهای دولتی دارد. برای داشتن بخش خصوصی فعال و پویا، به طور مستقیم و غیرمستقیم، نیاز به حمایت بخش دولتی است. ما در حوزه حمل و نقل با ارگان های دولتی مانند وزارت راه و شهرسازی، اداره گذرنامه و روادید، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی در ارتباط تنگاتنگی هستیم. خوشبختانه در طی سالهای اخیر مدیران دولتی در بخش گمرک و وزارت راه و شهرسازی، دیدگاه مثبت تری نسبت به رفع موانع و چالش های موجود داشته اند و سعی در بر طرف کردن آنها می کنند. گاهی برخی از قوانین موجود دست و پا گیر بوده و باعث کندی کار می شود. در این راستا نیاز است بخش خصوصی هم جهت با بخش دولتی در حرکت باشد تا بتواند باعث تسریع در کار شود.

وی با اشاره به تأثیر نوسانات ارز بر حوزه حمل و نقل بین المللی، گفت: نوسانات ارز در حوزه حمل و نقل بین المللی تأثیر به سزایی بر کیفیت صادرات، واردات و حفظ مشتریان بین المللی دارد. با توجه به پیگیری های مکرر برای تخصیص ارز دولتی به فعالان این حوزه، متأسفانه هنوز به نتیجه مورد نظر نرسیده ایم. عدم ثبات باعث عدم ماندگاری مشتری می شود. نوسانات ارز، مسئله چالش برانگیزی است که امیدوارم مسئولان ذی ربط نگاه مثبتی به این قضیه داشته باشند و راه چاره ای برای حل این مشکل بیاندیشند.

عددیان با اشاره به فعالیت تخصصی شرکت در زمینه حمل مواد فاسدشدنی و کشورهای مورد تعامل، بیان کرد: شرکت های حمل و نقلی براساس کشور مقصد، نوع حمل کالا را انتخاب می کنند. به طور مثال برای کشورهای اروپایی، حمل بار بیشتر از طریق جاده ای است، کشورهای هند و چین از طریق حمل دریایی است. در رابطه با بحث ترانزیت، یکی از اشتغالزاترین و درآمدزاترین بخش های حوزه حمل و نقل است که نیاز به حمایت دولت دارد. با توجه به قرارگیری ایران در  چهارراه ترانزیتی جهان و همچنین وجود افراد با تجربه و کارآمد در این صنف، می تواند در حوزه ترانزیت فعال تر باشد. ولی با وجود مسئله تحریم ها و فرسودگی ناوگان حمل و نقل، ترانزیت نیازمند توجه ویژه ای است. اخیراً بعد از شروع به کار دولت سیزدهم توجه خاصی به این مقوله شده است، امیدوارم این بخش رونق بگیرد تا نتایج روشن آن برای همه فعالان این صنعت مشهود باشد.

مدیرعامل شرکت اسکان برودت پارس با اشاره به مشکلات مرتبط با حوزه حمل و نقل یادآور شد: با توجه به حضور چند ساله اینجانب در انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی، موانعی وجود دارد که از بزرگترین مشکلات اخذ ویزا برای رانندگان ترانزیت ایران است. تنها سفارتی که به رانندگان ویزای ترانزیت می دهد ایتالیا است و این سفارت حدود ۸۰ راننده را در ماه پذیرش می کند و بقیه سفارتخانه ها از دادن ویزا خودداری می کنند. مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌ المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای کشور بسیار زیاد پیگیر حل این مشکل هستند که از ایشان تشکر ویژه ای می کنیم. مشکل دیگری که همکاران این حوزه با آن دست به گریبان هستند، افزایش ضریب مالیاتی است. سؤال اصلی اینجاست که با توجه به وجود تحریم ها، همه دولتمردان در جریان کسادی کسب و کار ما هستند، افزایش ضریب مالیاتی بر چه اساسی انجام گرفته است؟ امیدوارم با تجدیدنظر بر قانون مالیاتی گوشه ای از مشکلات فعالان حوزه حمل و نقل مرتفع شود.

وی با اشاره به تعامل نزدیک انجمن با نهادهای دولتی مرتبط گفت: ما در تلاش هستیم که با ارگان های مرتبط اعم از وزارت راه و شهرسازی، دارایی، گمرک و سایر ارگان های مرتبط در تعامل باشیم و با سعه صدر هر کاری که به موازات مقررات است را انجام دهیم. در مقابل از دولتمردان عزیز تقاضا داریم تا مقررات و سیاست های خود را در راستای حمل و نقل روان تر، توانمندتر و مثبت تر تغییر دهند تا بتوانیم دست در دست هم، حمل و نقل ایمن و پویایی داشته باشیم. در صنف حمل و نقل با هماهنگی ارگان های مرتبط و براساس خط مشی مشخص شده و به عنوان سفیران ایران در داخل و خارج از کشور، سعی در اجرایی کردن قوانین داریم.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=2482
  • نویسنده : روابط عمومی
  • ارسال توسط :
  • منبع : گشت و گذار نیوز
  • 603 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رونق ترانزیت با تسهیل مالیات و صدور ویزا بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.