• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
4
مکاتبه رئیس هیئت مدیره انجمن ایران با وزیر راه و شهرسازی ؛

پیشنهادات انجمن ایران برای رفع برخی از مشکلات به وزیر راه و شهرسازی

  • کد خبر : 4065
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
پیشنهادات انجمن ایران برای رفع برخی از مشکلات به وزیر راه و شهرسازی
به گزارش روابط عمومی انجمن ایران، محمد نیک پی رئیس هیئت مدیره انجمن ایران طی نامه ای به دکتر فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک از انتخاب شایسته ایشان در عالیترین مقام وزارت راه و شهرسازی ، به بیان برخی از مسائل صنعت حمل ونقل بین المللی کشور پرداختند.

به گزارش روابط عمومی انجمن ایران، محمد نیک پی رئیس هیئت مدیره انجمن ایران طی نامه ای به دکتر فزرانه مالواجرد وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک از انتخاب شایسته ایشان در عالیترین مقام وزارت راه و شهرسازی ، به بیان برخی از مسائل صنعت حمل ونقل بین المللی کشور پرداختند.

بسمه تعالی

سرکار خانم دکتر فرزانه صادق مالواجرد

وزیر محترم راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران

موضوع:         انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران

با سلام

         احتراماً، در ابتدا اجازه خواسته انتخاب سرکار علیه را در عالیترین مقام وزارت راه و شهرسازی از طرف خود، هیئت مدیره، دبیرکل و اعضاء این انجمن صمیمانه تبریک عرض نموده و توفیق روزافزون سرکار را از درگاه خداوند منان مسئلت نمایم.

به استحضار می­رساند، انجمن صنفی شرکت­های حمل و نقل بین المللی ایران به عنوان قدیمی ترین تشکل بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل بین المللی جاده­ای با بیش از ۶۶۰ شرکت عضو و ۵۵ سال سابقه همواره تلاش  نموده در کنار مسئولین و دست­اندرکاران در ارتقاء صنعت حمل و نقل و اجرای سیاست­گذاریها به شکل بایسته همراه و کما فی­السابق آماده است، تجربه و تخصص فنی و میدانی خود را جهت موفقیت طرح و برنامه­های آن وزارت­خانه محترم به مشارکت و همفکری قرار دهد.

همانطور که مستحضر هستند، امروزه حمل و نقل بین المللی به عنوان مهمترین رکن توسعه اقتصاد در جهان مورد توجه برنامه ریزان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته و بعنوان ابزاری تأثیرگذار در روابط و معادلات استراتژیک کشورها بکار گرفته شده است. مثال بارز آن را می­توان در نقش “کریدور زنگزور” کنکاش کرد.

تغییر و تحولات در مقررات حمل و نقل بین المللی، الزامات استفاده از تکنولوژی های نوین، توجه به سوخت های غیر فسیلی و مسائل زیست محیطی، محدودیت ها و شرایط عبور مرزی، آموزش­های حرفه ای، حساسیت بازار جهانی به مقوله کمبود رانندگان حرفه­ای، کریدورها و سرمایه­گذاری­های چند منظوره و … از عمده استراتژی های مطرح می­باشد.

از سویی مسائل مربوط به تحریم، مشکلات بانکی، بیمه، کشتی­رانی، عدم الحاق به برخی از کنوانسیون های مهم حمل و نقلی از جمله ADR، AETR، عدم رفع موانع مربوط به عضویت در برخی از سازمان های بین­المللی مانند ITF، BSBC از دیگر دغدغه هایی می­باشد که علی رغم اقدامات ارزنده صورت گرفته نیازمند تلاش بیشتر می­باشد.

نظر به اهمیت چشم انداز ۲۰۳۵-۲۰۲۵، توجه به موارد ذیل می تواند برای ثبات بازار تجارت حمل و نقل بین المللی کشور در بلند مدت مؤثر باشد.

  1. حضور مراجع ذیصلاح در نشست های کمیته حمل و نقل جاده­ای سازمان ملل (ITC) و نقش­پذیری فعال در بررسی طرح­ها و برنامه­هایی که می­تواند در روند فعالیت حمل و نقل بین المللی و بخش خصوصی در کشور تأثیرگذار باشد.
  2. همکاری با گمرک و وزارت صمت در ایجاد سامانه مشترک جامع در فرآیندهای تجاری، گمرکی و حمل و نقل بین المللی
  3. تجهیز و تسهیل رویه های عبور مرزی
  4. در صورت برون­سپاری فرآیندهای تخصصی مرتبط با حمل و نقل براساس اصل ۴۴، توصیه می­گردد واگذاریها به انجمن ها و تشکل­های مرتبط انجام گردد.
  5. توجه به اطلاعات مربوط به کنترل ماهواره­ای ناوگان حمل و نقل بین المللی
  6. تشریک مساعی با انجمن ها و تشکل­های تخصصی در برنامه ریزی و توافقات دو و چندجانبه با طرف­های خارجی، کمیسیون مشترک حمل و نقلی و سایر
  7. بازنگری فوری در اصلاح مقررات تأسیس و فعالیت شرکت­های حمل و نقل بین المللی جاده­ای
  8. حضور انجمن ها در گفتگو و تصمیمات شورای ترانزیت
  9. تدوین آیین نامه ارزیابی و درجه­بندی فرآیندهای حمل و نقلی در ارتباط با مقررات مالیاتی و ارزش افزوده
  10. بازنگری فوری در خصوص مقررات مربوط به صدور مجوز و پروانه فعالیت شرکت حمل و نقل بین جاده ای به واجدین شرایط.
  11. تأسیس بانک ترانزیت و معرفی “تجارت ترانزیت” به بازار بورس

مورد امتنان است فرصتی اختصاص یابد تا اعضاء هیئت مدیره و دبیرکل در خصوص توضیحات برنامه های راهبردی انجمن ایران و بهره­گیری از رهنمودهای سرکار، خدمتتان شرفیاب شوند.

                                                                      با تشکر

                                                                   محمد نیک پی

                            ریاست هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=4065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.