• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
40
انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران

تدوین و پیشنهاد آئین نامه اجرایی روش های حمایت مالی و اعتباری از شرکتهای حمل و نقل بین المللی فعال

  • کد خبر : 1977
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
تدوین و پیشنهاد آئین نامه اجرایی روش های حمایت مالی و اعتباری از شرکتهای حمل و نقل بین المللی فعال
انجمن حمل و نقل بین المللی ایران صبح امروز میزبان جمعی از فعالان و صاحب نظران حوزه ترانزیت بود تا با تدوین و‌نهایی کردن ، آئین نامه اجرائی ماده 20 قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد آن به سازمان راهداری، از ظرفیت مغفول مانده در این قانون به نفع شرکتهای حمل و نقل بین المللی استفاده نماید.

دبیر انجمن حمل و نقل ایران ، ضمن تشکر از حاظرین در جلسه ، از مشارکت متخصصین و صاحب نظران در این بخش تشکر کرد و گفت: برای بهره مندی شرکتهای حمل و نقل بین المللی از چنین ظرفیتی، ابتدا طی فراخوانی نظرات همکاران فعال در این بخش دریافت، و پس از آن، با بهره گیری از تجربیات صاحب نظران ، به تدوین آئین نامه اجرائی آن پرداختیم.
وی در ادامه به همراهی کردن سازمان راهداری از ورود به چنین ظرفیتی اشاره کرد و گفت: سازمان راهداری آمادگی دارد تا پس از دریافت این بسته پیشنهادی ، ساز و کار عملیاتی شدن آن را از طریق وزارت راه و شهرسازی برای تصویب در هیئت دولت دنبال نماید.
قربان جعفرزادگان ، همچنین در خصوص عناوین حمایت های مالی و اعتباری در قانون یاد شده نیز گفت: خرید کامیون، تجهیزات تخلیه و بارگیری، انبار، ترمینال و دفتر کار برای شرکت های فعال در امر ترانزیت ، از جمله مواردی است که در بسته پیشنهادی انجمن به عنوان حمایت های مالی ، از آن یاد شده و تعهدات بازپرداخت مالیات عملکرد و بیمه تامین اجتماعی نیز ، از جمله مواردی است که به عنوان بخشی از حمایت های اعتباری به آن اشاره شده است.
گفتنی است آئین نامه تدوین شده در ۷ ماده، قرار است به زودی پس از تصویب در هیئت مدیره انجمن، به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تقدیم گردد.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=1977

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه عزیزان
    بنده حدود ۱۵ سال در چندین شرکت حمل و نقل بین المللی کار کردم و با برخی از مشکلات مشترک این شاخه آشنا شدم

    – متأسفانه بین مبادی های ورودی و مرزها و انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی و نیز گمرکات مقصد هیچ همسویی و همکاری و درک متقابل وجود ندارد و در بسیاری موارد سلیقه ای عمل می شود.
    – متأسفانه مرز بازرگان به عنوان نماینده قوه اجرایی کشور در زمینه رؤیت و هدایت کالاهای ورودی به ایران، با قوانین سرسختانه و نیز گاهاً غیر منطقی در بسیاری از امور سنگ اندازی و ایجاد هزینه می کند.
    – مدت مدیدی است که گمرکات تهران جهت ترخیص کالا از صاحبین کالا و ترخیص کاران درخواست رونوشت برگه راهنامه CMR و نیز کارنه تیر می نمایند. در صورتی که نسخه تکمیل و اصلی همین اوراق نزد اسناد گمرک موجود می باشد. متأسفانه این امر علاوه بر صرف کاغذهای فراوان و بی فایده، صاحبین کالا و شرکت های بازرگانی را دچار مشکل نموده است.

    با سپاس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.