• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3
رضا رستمی خبر داد:

آمادگی کمیسیون حمل و نقل ، ترانزیت ولجستیک اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران برای همکاری نزدیک با انجمن حمل و نقل بین المللی ایران

  • کد خبر : 3704
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
آمادگی کمیسیون حمل و نقل ، ترانزیت ولجستیک اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران برای همکاری نزدیک با انجمن حمل و نقل بین المللی ایران
رضا رستمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل ،‏‏ترانزیت‏ ‏و لجستیک اتاق بازرگانی ایران از تعامل بیشتر و استفاده از ظرفیت کارشناسی انجمن حمل ونقل بین المللی ایران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن ایران ، هفته گذشته انجمن حمل ونقل بین المللی ایران میزبان رضا رستمی رئیس،‎ فاطمه قنبرپور نائب رئیس اول و مهران نجاتی نائب رئیس دوم کمیسیون حمل ونقل اتاق ایران و جعفر جمیلی معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  بود تا مشکلات حوزه حمل و نقل بین المللی را بررسی و راهکارهای برون رفت از آنها را شناسایی نمایند.

بنابر این گزارش، بهنام فرامرزیان دبیر کل انجمن حمل و نقل بین المللی ایران در آغاز نشست ، ضمن تقدیر از حضور نمایندگان کمیسیون تخصصی حمل ونقل پارلمان بخش خصوصی و نماینده سازمان راهداری گفت: هدف از برگزاری این نشست ، دستیابی به یک جایگاه مشترک برای حل مشکلات موجود در این حوزه است. وی حمل ونقل بین المللی را دارای ابعاد گوناگونی دانست. و تغییرات پر سرعت جهان در  این صنعت را غیرقابل تصور بیان کرد. 

دبیر کل انجمن حمل و نقل  بین المللی ایران بیان کرد : تا سال۲۰۳۵ میلادی ، غالب کامیون ها در اروپا خودران و بدون راننده خواهند بود و بر اساس اهداف تعیین شده ناوگان های حمل کالا ، حق استفاده از سوخت های فسیلی را نخواهند داشت. وی این حرکت به سمت سوپر الکترونیک شدن حمل ونقل را در مقایسه با وضعیت موجود در ایران ، نگران کننده دانست و گفت : مشکلات مرزی، کنترل های افزوده، هانگار، ویزای رانندگان ، قرنطینه ، بیمه سبز و مشکلات مالی و بانکی به عنوان مسائل پیش پاافتاده ای است که فعالان این حوزه انتظار دارند تا انجمن حمل ونقل ایران با تعامل با سایر سازمان های دولتی و با بهره گیری از ظرفیت کمیسیون حمل ونقل اتاق ایران به آنها ورود کرده و برای حل آنها چاره اندیشی کند.

رضا رستمی ، رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست ، ضمن ابراز خرسندی از حضور در انجمن ایران گفت :کمیسیون حمل و نقل طی یک سال گذشته با دغدغه های عجیب و غریبی در حوزه حمل ونقل بین المللی مانند بیمه سبز  مواجه بوده و از تمام ظرفیت های موجود برای طرح موضوع استفاده کرده اما متاسفانه در بعضی از موضوعات با کارشکنی برخی دستگاه ها ، شاهدکار موثری نبودیم و برخی از انتظارات ما برآورده نشده است.

وی ادامه داد : این کمیسیون آمادگی دارد تا موضوعات را با تعامل بیشتر با انجمن ایران بررسی و راهکاری اساسی و عملیاتی را به دستگاه های متولی ارائه نماید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران همچنین  از تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیلی رانندگان شاغل و خانواده هایشان نیز خبر داد وگفت : از اقدامات خوب و مؤثری که در کمیسیون انجام شده ، تحت پوشش  قرار گرفتن ۱۴۰۰ راننده فعال در بخش داخلی و بین المللی با اعتباری نزدیک به ۲۳۰میلیارد تومان بوده است که این موضوع با همکاری بیمه دانا انجام شده است.

وی در ادامه ، مطالبات بخش حمل ونقل بین المللی را  به حق دانست و گفت : مشکل ناوگان فرسوده  ، جداسازی پلاک کشنده از یدک،ویزای رانندگان و بیمه سبز ، از جمله مواردی است که درحد توان قول می دهیم پس از تعیین وزاری جدید در کابینه دولت چهاردهمآنها را پیگیری که در این میان نقش انجمن حمل و نقل بین المللی  ایران به عنوان یک مرجع تخصصی و با سابقه ،  بسیار پر اهمیت است.

جعفر جمیلی ، معاون دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور که یکی دیگر از مهمانان ویژه این جلسه بود ، از ارتباط تنگاتنگ این سازمان با انجمن ها و اتاق ایران طی سالیان گذشته خبر داد  و گفت : عمده هدف سازمان ، واگذاری برخی امور به بخش خصوصی و انجمن ها است و ما به عنوان بخش دولتی باید بیشتر به کار نظارتی بپردازیم .

معاون دفتر ترانزیت سازمان راهداری  ، شاه بیت برنامه هفتم توسعه را مردمی سازی کردن امور عنوان کرد و گفت : انتظار دولت طرح موضوعات از  سوی بخش خصوصی است و از طرفی بخش خصوصی نیز انتظار دارد تصمیمات در وزارت راه و شهرسازی ،کمیسیون روان سازی ترانزیت و شورای عالی ترابر کشور با لحاظ کردن این نقطه نظرات گرفته شود ، که انتظار به حقی است.

وی نقش شورای ترانزیت در برنامه هفتم را مهم دانست و گفت ، به نظر می رسد ما مشکل تشکیلاتی در این بخش نداریم اما فقدان یک بخش خصوصی قوی باعث می شود دولت در واگذاری ها مشکل پیدا کند. او ادامه داد، شرکت ها متولی رانندگان هستند درحالیکه  نظارت بر ناوگان و عملکرد رانندگان را سازمان به عهده دارد !  اگر شرکت ها در غالب یک اتحادیه و انجمن قوی پای کار بیایند این گونه امور را می توان به آنها سپرد.

جعفر جمیلی همچنین گفت، انجمن حمل و نقل بین المللی ایران میتواند به عنوان بازوی فنی ، اجرایی و حقوقی ما در سازمان تبدیل شود ، اما در حال حاضر ،  واقعیت موجود این است که داده ها و اطلاعات از سازمان راهداری به بدنه دانشگاه ها و دانشجویان متقاضی در این حوزه داده میشود ولی تا کنون انجمن حمل و نقل ایران و بخش خصوصی چنین داده هایی را از ما مطالبه نکرده است . راننده ، بار، شرکت و کامیون چهار عنصری هستند که اطلاعاتشان در سامانه های زیادی وارد می شود ، در حالیکه بخش خصوصی میتوانست با ورود به این بخش تمامی این اطلاعات را در یک سامانه واحد ، نظیر سامانه پایش حمل ونقل تجمیع کند که این سامانه هم حاصل تلاش بخش خصوصی بوده و سازمان هزینه ای برای انجام آن نداده است.

فاطمه قنپرپور ، نایب رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق بازرگانی ایران نیز در این مراسم ضمن تشکر از دعوت انجمن ایران برای برگزاری این نشست ، خروج بهنام فرامرزیان از دایره کارنه تیر اتاق ایران ضایعه بزرگی دانست اما حضور ایشان در یکی از با قدمت ترین انجمن های تخصصی در بخش حمل و نقل بین المللی را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد ، اعضای انجمن حمل و نقل ایران بتواند از ظرفیت های بین المللی و داخلی بهنام فرامرزیان بهره لازم را ببرد .

نایب رئیس اول کمیسیون حمل ونقل اتاق بازرگانی ایران خواستار حضور پررنگ تر انجمن در کمیسیون حمل ونقل شد و  طی گزارشی ، از پیگیری های صورت گرفته در خصوص بیمه سبز و برنامه های آتی این کمیسیون ، برای رفع مشکلات موجود خبر داد.

گفتنی است در این نشست ، سیاوش تیموری و حسن تقی پور به عنوان رؤسای کمیسیون های جاده ای و فوردواردری، جواد ترکمن ، مهدی دهقان ، نادر تیموری و مازیار داوری بعنوان نواب رئیس کمیسیون های یاد شده حضور داشتند  و هریک دیگاه و انتظارات خود را در خصوص همکاری مشترک با مراجع حاکمیتی و کمیسیون حمل ونقل ، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران را مطرح کردند.

امید است این نشست پایه ریز همکاری هرچه بهتر کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران و انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی ایران شود و بتوان در کنار یکدیگر در شورای ترانزیت و دستگاههای حاکمیتی اجرایی صدای واحد صنف را برای توسعه پویا اقتصاد کشور ابراز کرد.

🔴 📸 مشاهده عکسهای بیشتر

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=3704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.