• امروز : چهارشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 7 May - 2025
1
دبیر انجمن حمل و نقل بین المللی ایران

آینده حمل و نقل، همدلی به سوی افق‌های روشن

  • کد خبر : 5784
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۶
آینده حمل و نقل، همدلی به سوی افق‌های روشن
دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی ایران، با اشاره به چالش‌های پیش‌ روی این صنف، بر ضرورت بازسازی اعتماد، جذب نسل جدید فعالان صنفی و مشارکت حداکثری اعضا در مجامع تأکید کرد.

به گزارش ترابرنیوز، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران با اشاره به دومین دوره مسئولیت خود در این سمت، اظهار داشت: هر دوره صنفی، با چالش‌های خاص خود همراه است. در دوره نخست، تمرکز ما بر اصلاح ساختارها و مقابله با پدیده حمل مواد مخدر در ناوگان کشور بود. همچنین، موضوعاتی نظیر ارز نیمایی و کنترل‌های صنفی از دغدغه‌های اصلی آن زمان بودند. اکنون، پس از هفت سال، چالش‌هایی نظیر بیمه‌ سبز، ویزای رانندگان، تحریم‌ها و تورم اقتصادی، پیچیدگی‌های فعالیت صنفی را افزایش داده‌اند. با این حال، در دوره جدید با تمام توان در راستای مسئولیت‌ها گام برمی‌دارم.

دبیر انجمن از تلاش‌های دبیر پیشین در حوزه کارنه‌ تیر تقدیر کرد و بیان داشت: تخصص و تجربیات ایشان همواره ارزشمند خواهد بود و می‌توانیم از آن‌ها در قالب‌های جدید بهره‌برداری کنیم. همچنین، باید نقاط قوت خود را در راستای اهداف انجمن به‌کار گیریم و به یاد داشته باشیم که موفقیت ما وابسته به اصول بنیادین انجمن است. اگر همه ما به این اصول پایبند باشیم، هیچ چالشی غیرقابل حل نخواهد بود.

وی درباره برنامه‌های مرتبط با مجمع آینده انجمن گفت: تمرکز ما بر تشویق اعضا به مشارکت فعال در مجمع و انتخابات پیش‌رو است. همچنین تلاش داریم تا نسل جدیدی از فعالان صنفی را که علاقه‌مند و شایسته حضور در هیأت‌مدیره هستند، شناسایی و جذب کنیم. برنامه‌های اجرایی در این زمینه تدوین شده و به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فخری درباره ابهامات مجمع گذشته گفت: متأسفانه ابهاماتی وجود داشت که همچنان بر انسجام صنف سایه انداخته است. برای رفع این مشکل، در حال تشکیل شورایی از اعضای معتمد برای نظارت بر انتخابات هستیم تا اعتماد از دست‌رفته بازسازی شود. بخشی از این انتقادات ناشی از همان ابهامات است. از سوی دیگر، فشارهای ناشی از تحریم‌ها، قوانین ناکارآمد، مالیات‌های سنگین و مشکلات گمرکی نیز باعث کاهش اعتماد عمومی به نهادهای صنفی شده است. اما باید همچنان با استقامت ادامه داد و بر اهمیت مشارکت تاکید داشت.

دبیر انجمن با اشاره به مشکلات ناشی از عدم حضور بازرس در انجمن، گفت: این معضل ناشی از برخی نارسایی‌های قانونی و ناهماهنگی در زمان‌بندی‌های مالی و اداری است. تلاش ما یافتن راهکارهای قانونی و اجرایی برای رفع این خلأ است.

وی افزود: تاریخ دقیق مجمع عادی سال جدید در نخستین جلسه هیأت‌مدیره تعیین خواهد شد. این مجمع شامل انتخابات هیأت‌مدیره و بازرس نیز خواهد بود.

دبیر انجمن درباره مسئولیت خود در کمیسیون رسیدگی به اختلافات نیز گفت: تاکنون فرد جدیدی برای این سمت تعیین نشده است. با توجه به مسئولیت‌های دیگر، پیش‌بینی می‌کنم با چالش‌هایی در زمینه مدیریت زمان روبرو باشم. اما تلاش می‌کنم با همکاری اعضای هیأت‌مدیره، این بخش را به‌خوبی پیش ببرم.

فخری به مهم‌ترین برنامه‌های حمل و نقلی در سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری برای کاهش هزینه‌ها، توسعه دفاتر در مرزها و بنادر، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در سایت انجمن، همکاری آموزشی با سازمان فیاتا، ارتباطات بین‌المللی، تشکیل واحد پژوهشی، و به‌روزرسانی اساسنامه و نظام‌نامه از جمله برنامه‌های در دست اقدام است. این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت ادامه در دوره‌های بعدی نیز داشته باشند.

ترابرنیوز؛ از مدیر محترم روابط عمومی انجمن بابت هماهنگی و تسهیل برگزاری مصاحبه با دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران، کمال تشکر را داریم.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=5784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.