به گزارش روابط عمومی به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، سید مرتضی عظیمی از فعالیت سامانه بُردر پارک (نوبتدهی ناوگان در مرز) و پایان صف طولانی کامیونهای حمل و نقل کالا در این مرز خبر داد.
وی با اشاره به اجرای صد درصدی سامانه نوبتدهی هوشمند کامیونها در مرز آستارا، اظهار کرد: با اطلاعرسانی انجام شده، طرح نوبتدهی اینترنتی کامیونها به منظور تأمین رفاه حال رانندگان از دهم دی ماه امسال در شهرستان مرزی آستارا اجرایی شده است. با اجرای این طرح و حذف مراجعه حضوری رانندگان، امکان نوبتگیری در هر نقطه از کشور برای فعالان این حوزه فراهم شد.
مدیر پایانه مرزی آستارا تأکید کرد: علاوه بر رانندگان ایرانی، رانندگان حوزه حمل و نقل کالا از کشورهای روسیه، آذربایجان، عراق و ترکیه نیز میتوانند با مراجعه به وبگاه نسبت به دریافت نوبت اینترنتی اقدام کنند.
عظیمی تصریح کرد: همچنین رانندگان خودروهای یخچالی که نیاز به ارزیابی و مُهر و موم ندارند، از ساعت ۲۰ تا ۸ صبح وارد گمرک شده و روند ترخیص را طی میکنند.
وی اجرای این طرح و رفع موانع موجود را در گرو همکاری تجار، انجمنها، شرکتهای حمل و نقل بینالمللی و دیگر دستاندکاران دانست.
گفتنی است، اجرای ۹۰ درصدی طرح نوبتدهی اینترنتی کامیونها از سال ۱۴۰۱ آغاز شده و این طرح از ۱۰ دی ماه امسال به طور کامل و صد درصدی در حال اجرایی شدن است.