به گزارش روابط عمومی به نقل از ترابر نیوز، حمل و نقل از طریق مسیر ترانزیتی بینالمللی دریای خزر (TITR) انجام شده است که به کشورهای اروپایی بدون عبور از روسیه میرسد. در طول سال، برنامهریزی شده است که تا ۵۰ هزار تن محصول از این مسیر لجستیکی ارسال شود.
شرکت باتومی سی پورت LLC اعلام کرد که ۳ هزار تن آموفوس کازاکی را ترانشیپ کرده است. این اولین بار است که این کود معدنی از بندر باتومی از طریق مسیر ترانزیتی بینالمللی دریای خزر صادر میشود. تحویل محموله به باتومی در چارچوب حمل و نقل چندوجهی انجام شده است. فرستنده، Kazphosphate LLC است.
شرکت باتومی سی پورت LLC در سال ۲۰۲۵ برنامهریزی کرده است که ۵۰ هزار تن آموفوس کازاکی را ترانشیپ کند. علاوه بر این، به عنوان بخشی از تلاشها برای جذب فرستندگان جدید در سال ۲۰۲۴، این شرکت اولین تحویلها به بازارهای جهانی ۳۷٫۶ هزار تن نیترات آمونیوم کازاکی را از طریق مسیر ترانزیتی بینالمللی دریای خزر تضمین کرده است. آنها تأکید کردند که JSC Kaztransoil بهطور مستقیم مالک و مدیریت داراییهای تولیدی در گرجستان از طریق شرکت باتومی اویل ترمینال LLC است.
شرکت باتومی اویل ترمینال LLC خدمات ترانشیپ، پمپاژ، ذخیرهسازی نفت، محصولات نفتی و گاز مایع را با استفاده از اسکلهها، خطوط لوله فرآیندی و مخازن خود ارائه میدهد.
مسیر ترانزیتی بینالمللی دریای خزر از قزاقستان، دریای خزر و آذربایجان به گرجستان میگذرد، جایی که محمولهها میتوانند به اروپا از طریق دریای سیاه و یا ترکیه ارسال شوند. بنابراین، حمل و نقل در هر صورت طبق یک طرح چندوجهی با ترانشیپ به حمل و نقل دریایی برای عبور از دریای خزر انجام میشود. این کریدور پس از سال ۲۰۲۲ اهمیت ویژهای پیدا کرده است، زیرا امکان تحویل کالاها بین چین، که بهطور مستقیم با قزاقستان هممرز است، و کشورهای اروپایی را بدون عبور از روسیه فراهم میکند.