• امروز : پنج شنبه - ۱ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 21 November - 2024
12
وزیر راه در جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری پیشنهاد داد:

انتخاب ۳ مشاور از تشکل‌های حمل‌ونقلی برای ارتباط با وزیر

  • کد خبر : 4089
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
انتخاب ۳ مشاور از تشکل‌های حمل‌ونقلی برای ارتباط با وزیر
در نخستین نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در دولت چهاردهم، وزیر راه و شهرسازی حدود 3 ساعت سخنان روسای تشکل‌های صنفی و تخصصی حوزه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و دریایی را شنید و با بیان اینکه این جلسات باید تداوم داشته باشد، به آنها پیشنهاد داد که سه مشاور در حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و دریایی معرفی کنند تا ارتباط نزدیکی بین بخش خصوصی و وزارتخانه ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از ترابران، نشست ۲۳۰ شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونین وزیر و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل و سایر اعضای این شورا روز گذشته ۳ مهرماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. وزیر راه و شهرسازی پس از حدود ۳ ساعت استماع چالش‌ها و موانع پیش روی فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل گفت: «دغدغه‌های مطرح شده در این نشست؛ نه توهین و نه گلایه بود؛ بلکه سخنان شما از جنس دلسوزی بود و لازم است که نشست‌‎هایمان ادامه یابد تا به این ترتیب من صدای انجمن ها و صنوف خدمات دهنده به مردم در دولت باشم. البته لازمه آن این است که بخش خصوصی، مطالبه گری خود را ادامه داده و خسته نشود. در عوض من هم همواره گوش شنوایی برای مطالبه‌گری‌های شما خواهم بود تا مبادا پس از پایان دوره خدمتم، از این دوره نیز همچون برخی ادوار گذشته به عنوان دوران سیاه نام برده شود. این بخش از سخنان وزیر راه و شهرسازی با تشویق حضار همراه شد.

در این نشست، ۲۲ نفر از روسای تشکل‎های صنفی و تخصصی حوزه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و دریایی چالش‌ها و مشکلات خود را برشمردند که مهمترین آنها عبارت بود از عدم توجه و حمایت دولت از بخش خصوصی، دخالت‌های مکرر دولت در موارد مختلف، عدم مناسبات کارفرما و بخش دولتی، تحریم‌های بین‌المللی و خود تحریمی، سوءمدیریت‌های موجود، نرخ‌گذاری دستوری، بی‌توجهی به دیپلماسی حمل‌ونقل، محدودیت و دشواری‌های تخصیص ارز و عدم هوشمندسازی و کارآمدسازی سامانه‌های حمل‌ونقل، ضرورت ساماندهی مرزها و تشکیل شورای ترانزیت، ضرورت کاهش تصدی گری دولت، ضرورت نوسازی حمل و نقل در تمامی عرصه ها و ….

انتخاب مشاورانی از میان نمایندگان بخش خصوصی

وزیر راه و شهرسازی از نمایندگان بخش خصوصی حمل‌ونقل خواست تا تداوم این نشست‎ها را از او مطالبه کنند و در واکنش به تقاضای مکرر آنها که خواستار انتصاب مشاوری در دسترس، در حوزه حمل‌ونقل شدند، گفت: «تقاضا دارم از میان خودتان سه مشاور در حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و دریایی معرفی کنید تا ارتباط نزدیکی بین بخش خصوصی و وزارتخانه ایجاد شود.»

او ابراز امیدواری کرد که جلسات شوراهای عالی در این  حوزه پس از چندین سال وقفه، بار دیگر تشکیل شوند تا این دیدارها به صورت منظم تداوم یابد.

صادق با تاکید بر اینکه باید بیشتر با شما گفت‎وگو داشته باشم و بیشتر سخنان شما را بشنوم، به ۶ سال حضورش در شورای معاونین وزارت راه اشاره کرد و گفت: «اگرچه تخصصم در حوزه شهرسازی است اما در این جلسات، با مسائل حوزه حمل و نقل نیز آشنا شدم. البته جنس گفتمان شما و دغدغه‌هایتان متفاوت از آن چیزی است که در آن جلسات در جریانش قرار می‌گرفتم. در حال حاضر نیز هر هفته جلسات ۴ تا ۷ ساعته‌ای با نمایندگان دارم که ۹۰ درصد مشکلاتشان در خصوص راه و حمل و نقل است.»

به گفته وزیر راه و شهرسازی، جلسات مستمر با بخش خصوصی برگزار خواهد شد تا وزارت راه و شهرسازی بیش از پیش شنونده باشد و مسائل دسته‌بندی و اولویت‎های وزارت راه مشخص شوند و در نهایت موضوعات اساسی در اولویت قرار گیرند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه همه مشکلات را او نمی تواند حل کند و برخی موارد در حوزه اختیارات این وزارتخانه نیست، گفت: «در این دولت باید صدای شما بیشتر شنیده شود و من نیز این را پیگیری خواهم کرد.»

او با اشاره به ضرورت اولویت‌دهی به ستاد ساماندهی مرزها و شورای‌عالی ترانزیت به منظور رفع مشکلات و چالش‌های مربوط به مرزها و حوزه ترانزیت، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری جلسات و نشست‌های این دو ستاد، بخش قابل توجهی از مشکلات موجود مرتفع شود. خروجی این جلسات نیز با ارائه راهکارهای کوتاه و بلندمدت باید به سمع رئیس‌جمهور برسد.

صادق با اشاره به ریاست وزارت راه و شهرسازی بر هفت کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای دیگر گفت: «بیشترین میزان ترانزیت کالا را در ارتباط با این کشورها از جمله ترکمنستان داریم که اخیرا با آنها دیدار داشتم حضور نمایندگانی از بخش خصوصی حمل و نقل در این دیدارها الزامی است تا مشکلات ترانزیت و رانندگان را با آنها مرتفع کنیم.»

سیاست «درهای باز» در دولت چهاردهم

او با تاکید بر اینکه سیاست دولت چهاردهم، از جمله وزارت راه و شهرسازی، باز نگه‌داشتن درها به روی بخش خصوصی است، گفت: «وزارت راه و شهرسازی عرصه و بستر شنیدن صدای بخش خصوصی را فراهم خواهد کرد. قصد نداریم پشت درهای بسته فقط با چند انجمن و پیمانکار خاص جلسه بگذاریم که نتیجه اش تبعیض و بی عدالتی و این همه شکایت بشود.»

صادق گفت که به این ترتیب او صدای «انجمن ها و صنوف خدمات دهنده به مردم» در دولت خواهد شد.  البته لازمه آن این است که بخش خصوصی، مطالبه گری خود را ادامه داده و خسته نشود. در عوض او هم همواره گوش شنوایی برای مطالبه گری‌های آنان خواهد بود تا مبادا پس از پایان دوره خدمتش، از این دوره نیز همچون برخی ادوار گذشته به عنوان «دوران سیاه» نام برده شود. این بخش از سخنان وزیر راه و شهرسازی با تشویق حضار همراه شد.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=4089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. ضمن عرض سلام و تشکر
    بنده در یک شرکت حمل و نقل مشغول به کار هستم ولی متأسفانه مدیریت ناکارآمد مدیران و تولید هر روزی و مکرر سایت ها و درگاه ها برای امور واردات و صادرات، اغلب راننده ها و شرکت ها را دچار مشکل ساخته و ضمناً رویه ی واردات و صادرات کشوری را در اغلب مواقع مختل نموده است.
    با توجه به ضعف پایه ای کشور در امور اینترنت و نارسایی ی سایت های داخلی، بهتر است اجباری نمودن استفاده از سایت های اینترنتی
    پس از بستر سازی و بررسی اساسی باشد و نه ناگهانی و بدون مدیریت.

    با تشکر