سیاوش تیموری رئیس کمیسیون بخش جاده ای طی مصاحبه ای با روابط عمومی انجمن ایران ، ارزیابی خود را از عملکرد کمیسیون در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۳ اینگونه عنوان کرد: در ۱۰ ماه گذشته جلسات بخش جاده ای به طور منظم برگزار و پیشنهادات خوبی به هیئت مدیره ارائه شده است .در خصوص مشکلات اعضاء و موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفته است منتها درخواستی که از هیئت مدیره داریم این است که پیشنهادات را با جدیت دنبال کنند ،چون بعضاً تصمیماتی که در بخش گرفته میشود به هیئت مدیره ارجاع می گردد، اما چون پروسه تصمیم گیری هیئت مدیره زمانبر است متاسفانه زمان برای آن تصمیم می گذرد و مشکلات رانندگان و شرکت ها به طریق دیگر حل می شود . با این حال از همکارانی که زمان می گذارند و در این نشست ها شرکت می کنند کمال تشکر و قدردانی را دارم و به نظر من جزو قویترین بخشهای انجمن هستیم .
رئیس بخش جاده ای در مورد مشکلات فعلی مرزها اظهار داشت: مشکلات مرزهای خروجی ما علاوه بر مشکل سخت افزاری ونرم افزاری، مشکل سیاسی نیز دارد. مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری قابل حل شدن است کما اینکه ما در مرز آستارا با مشکلات زیادی روبه رو بودیم که با توصیه های بخش جاده ای اصلاحات لازم صورت گرفت از جمله تعمیر پل ها، تعمیر درب خروج. در گمرک بیله سوار هم این مشکلات را داشتیم که شرایط آن هم بهتر شده، از آنجاییکه کشور آذربایجان روزانه ۲۰۰ الی ۳۰۰ کامیون بیشتر پذیرش نمی کند ما هر میزان نیز خروجی داشته باشیم باز هم نتیجه ای حاصل نخواهد شد. وزارت امورخارجه و وزرات راه و شهرسازی با رایزنی بیشتر و بهبود روابط می توانند این مسائل را حل کنند و اگر این مهم اتفاق بیافتد و مرزها ۲۴ ساعته شوند، توقف های مرزی ما کمتر خواهد شد. در ضمن هزینه هایی که طرف آذری بابت هانگارد و هزینه های غیرمتعارف از رانندگان اخد می نمایند باید به صورت بهینه از طریق رایزنی دیپلماتیک حل گردد.