• امروز : جمعه - ۲۳ خرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 13 June - 2025
0
گفتگو با پیشکسوتان

گفتوگو با ھمکار بازنشسته وپیشکسوتی کەنماد تجربە، صبوری، وفاداری وپيگیری است

  • کد خبر : 5903
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۰:۵۴
گفتوگو با ھمکار بازنشسته وپیشکسوتی کەنماد تجربە، صبوری، وفاداری وپيگیری است
چالش هادر حوزه ترانزيت متعددودر برخى مواردساختارى هستند.يكى از مسائل اساسى، ضرورت ٢٣ ساعته شدن فعاليت ترانزیت در مرزهاست. اين موضوع نه تنها بايد در داخل كشور اجراشود، بلكه بایدبا هماهنگى كشور مقابل انجام شودتااختلاف زمانی ياعملیاتی ایجاد نشود

در هر سازمانی، گاهی برخی چهره ها بيش از آنكه صرفا «شاغل» باشند، به نماد تبديل می شوند.نماد تعهد،پیگیری، صبوری و کار بی وقفە در مسیر خدمت.گفتوگویی كەپیشروى شماست، حاصل نشستن پای صحبت یکی از همین چهرەھای اثرگذار در سازمان راهداری وحمل ونقل جادەای كشور است: امیری، پیشكسوتی کەبا دهه ها سابقه حضور در بخش حمل ونقل بين المللى ودفتر ترانزیت، از جمله افرادی هست که در شكل گيرى قوانين ترانزيت وحمل ونقل بین المللی، بدنە تخصصی، فعالیت حرفە ای وانسجام سازمانی این حوزه، نقشی انکارناپذیر داشته اند.
بەاعتقادوى دفتر ترانزیت، هموارەیکی از حساسترین وپرتعامل ترين بخش هاى سازمان راهدارى وحمل ونقل جاده اى بوده است. بخشى كه فراتر از مرزهای ادارى، در ارتباط دائم بانهادهای بین المللى، مرزبانان، دستگاەهای اجرایى وسفارتخانه ها فعالیت میكرد.غلامحسین امیری در چنین بستری رشدیافت وباتكيه برروحيە آموختن، احترام به تجربه مديران پيش از خود، ومهمتر از همە، صداقت در عمل، توانست جایگاهی قابل اتکادر این ساختار بەدست آورد.

در این گفتوگو، امیری پیشكسوت محبوب مجموعە بخش حمل ونقل وراهداری بازبانی صادقانه وپر از جزئیات، از خاطرات استخدامش در دوران پس از انقلاب میگوید؛ از آن شبهایی کە برای آمادەبودن در مصاحبە،سەبار رساله امام رامرور کرد، از مصاحبهای که با یک سۇال غیرمنتظره تمام شد وازشروع مسیری کەگویی سرنوشت برایش نوشتە بود.از روزهایی روایت میكندكەروسای وقت سازمان، گاە تصمیمهای سختی میگرفتندواوبهعنوان کارشناس مسئول، چارەای نداشت جز اینکه مسئولانه پای کاربایستد. اماشایدشیرینترین بخش این روایت، آنجاست کەوی بە جای بازگویی صرف عملکرد اداری، از دغدغه های انسانى خودمیگوید؛ از اینکه چگونه همیشه حقوق همکاران راپیگیری میکرد، نكران عدالت در ارتقاءهابودوتلاش داشت كه شان فنی و تخصصى بدنە کارشناسی سازمان حفظ شود.درزمانهای که گاه تاریخ شفاھی سازمانها ازیاد میرود، شنیدن روایتهایی از این جنس، نەفقط برای مرور گذشتە، بلکه برای الهام ازآن ضروری است.امیری، نمایندەنسلی است که با كمترین امکانات، بیشترین وفاداری رابە كارخود داشت.نسلى كەامروز، مسیرهایى كەمامی پيمايیم راسنگ فرش كرد؛نە فقط باآسفالت، بلکه بااندیشه، خرد واخلاص.
اکنون شما را به خواندن بخشهایی از این گفتوگوی صمیمانه و پرنکته دعوت میکنیم؛ روایتی از یک عمر تجربه، درس آموخته ها و نگاهی انسان محور به راهی که دربخش حمل ونقل وراهدارى این سرزمين پیموده شده است.

مهمترين توصيه ام اين است كه عاشق كارشان باشند.اگر در كاری عشق وعلاقە نباشد،هیچوقت به نتیجه مطلوب نمیرسند. ما در نسل خودمان واقعا به كارى كه انجام مى داديم ايمان داشتيم، برایش وقت میگذاشتیم و ارزش قائل بودیم. توصیه مى كنم جوانهادر كنار كار، بهطور مستمر آموزش ببینند، كارآموزى كنند، در كلاس هاى تخصصى شركت كنند واز يادكيرى هيچ وقت فاصله نكيرند. علم و مهارت مثل جریان آب است، اكر متوقف شود، راکد میماند. همچنین باید یاد بگیرند که خود را از ارباب رجوع جدا نكنند؛ ارتباط با مردم بخشى از ماهیت این کار است. همیشە باید طوری کار کنند كە وقتى بە دوران بازنشستگی رسیدند، کارنامەاى قابل دفاع در دست داشته باشند. من خودم چون هميشه
درگیر کار و تلاش بودم، هیچوقت نگرانی از بابت آیندهن داشتم.اگر کسی زندگیاش رابر پایه کار، تلاش ويادگیری بگذارد، مطمئن باشید هیچ مشكلی برایش پيش نخواهد آمد.

خدا را شاكرم كه سه فرزند دارم كه هركدام راه خودشان راپیدا کردهاند. پدرام، پسر بزرگم، مهندس مكانيک ومدير عامل شركت بين المللى حمل ونقل است. پویا، پسر دوم، دندانپزشک است ومطبشخصی خودش رادر تهران دارد. دخترم مريم هم فوق لیسانس حقوق دارد وحالا وكیل پایەيک دادگسترى است. فكر می كنم بخش مهمی ازاین آرامش، ريشه در این دارد که كاروتلاش، هميشه محور زندگى مان بوده است.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=5903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.