به گزارش روابط عمومی ،به نقل از ترابر نیوز افشین بهرامی گفت: یکی از دغدغه های اصلی بخش حمل ونقل، عدم تأمین مالی از سوی بانک ها است. این چالش باعث شده است موضوع مهم ناوگان ترابری، ناتوان و کم بازده شود.
دبیر کارگروه حمل و نقل و لجستیک هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به ضرورت توجه جدی به این بخش، به عنوان پیش نیاز توسعه و کسب درآمدهای ارزی، خاطرنشان کرد: اگر به بخش خصوصی توجه بیشتری شود، امکان ترغیب صاحبان سرمایه افزایش می یابد و گره از کار این حوزه حیاتی بخش اقتصاد کلان باز می شود.
بهرامی سپردن سرمایه گذاری و مدیریت اقتصاد به مردم، کم ریسک ترین اقدام دولت دانست و افزود: تقویت بیمه ها، حمایت از سرمایه گذاران و توجه به علاقه مندان مشارکت در اقتصاد کلان، می تواند به رشد اقتصادی و توسعه متوازن بیانجامد.
وی عنوان کرد: اعتماد به متخصصان و جوانان مبتکر درحوزه تولید و صادرات می تواند دست دلالان و واسطه ها را کوتاه و به تسهیل در کارهای مهم اشتغال زا و درآمدساز منجر شود.
بازرس انجمن صنفی حمل ونقل گفت: در شرایط تحریم، عدم تعریف پول مشترک و سختی های مبادلات با طرف خارجی، ناوگان حمل و نقل بین المللی را دچار ضرر و زیان جدی کرده است که مهار آن، نیازمند توجه جدی دولت به فعالان این بخش است.
رییس هیأت مدیره جم راه، وجود مراکز متعدد تصمیم ساز در بخش ترانزیت و ترخیص را از دیگر معضلات این بخش ذکر کرد و روان سازی کارکرد گمرگ و بازنگری به مقررات سختگیرانه را گامی تعیین کننده در بهبود وضعیت صادرات کالا دانست.
بهرامی موانع گمرگی، تحریم ها، عدم همکاری برخی همسایگان و فقدان اراده لازم در وزارت صمت، را مانع تسریع در عملکرد حمل و نقل بین المللی ایران و استفاده بیشتر از کریدور ایران برای حمل و نقل جاده ای دانست.
وی در پایان از دولت خواست به اتخاذ تصمیمات موثر، حمل و نقل را بعنوان یک زیرساخت و سخت افزار مهم اقتصادی، در اولویت قرار دهند.