• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4
به میزبانی انجمن گلستان؛

برگزاری هفتمین نشست دبیرخانه مشترک انجمن‏های شرکت‏های حمل و نقل بین‏ المللی

  • کد خبر : 3524
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
برگزاری هفتمین نشست دبیرخانه مشترک انجمن‏های شرکت‏های حمل و نقل بین‏ المللی
به گزارش روابط عمومی انجمن، هفتمین نشست دبیرخانه مشترک انجمن‏های شرکت‏های حمل و نقل بین ‏المللی به میزبانی انجمن گلستان، مورخ 23 خرداد ماه در شهر گرگان برگزار شد . در این نشست بهنام فرامرزیان دبیر کل انجمن، محمد عددیان دبیر دبیرخانه مشترک ، قربان جعفرزادگان عضو هیئت مدیره ، نمایندگان و مدیران دیگر انجمن‏ها نیز حضور داشتند.

در ابتدای جلسه ، انجمن گلستان به اهمیت نشست دبیرخانه اشاره و رفع مشکلات ترانزیت جهت حفظ رقابت در بازار منطقه را چالشی بزرگ توصیف کرد. در استان گلستان ۸۴ شرکت داخلی، ۱۷ شرکت حمل و نقل بین ‏المللی فعالیت دارند. شرکت‏های این استان با ۱۷ کشور منطقه و فرامنطقه عملیات حمل و نقل بین‏ المللی را انجام می‏دهند. در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۰۰۰ تردد ترانزیت، ۲۳۰۰۰ تردد در حوزه صادرات ، ۲۰۰۰ سفر واردات و ۳۴۰۰۰ رکورد تردد از پایانه مرزی اینچه برون صورت گرفته، این استان دارای ۹۰۰۰ ناوگان و ۱۴۰۰۰ راننده بین المللی با کارت هوشمند فعال می باشد . به گزارش انجمن گلستان، صادرات و ترانزیت کالا از استان مذکور از سقف ۷ میلیون تن فراتر رفته است.

کلیه حاضرین در جلسه بر این باور بودند که دبیرخانه نتوانسته به شکل قابل قبول و مورد انتظار شکل بگیرد و ضروریست با سرمایه گذاری مشترک ، دبیرخانه هر چه سریعتر فعالیت خود را آغاز کند.

در این نشست اعضاء مصوب نمودند که آقایان پل مه، قره باش، قلی زاده، عددیان و باراندوزی ظرف دو هفته درخصوص چگونگی ادامه روند دبیرخانه گزارشی را تهیه تا در ارتباط با آینده دبیرخانه تصیم‏گیری‏ نهایی اتخاذ شود.

رئیس انجمن اردبیل در مورد تغییر پلاک ترانزیت و اعمال رویه اخیر کانون جهانگردی عنوان کرد: این رویه مغایر با مقررات است و اساساً متصدی و متولی پلاک ترانزیت کانون جهانگردی نمی‏باشد لذا رسیدگی مشترک به این موضوع می بایست صورت پذیرد.

نماینده انجمن سیستان و بلوچستان ضمن دعوت اعضا به نشست آینده دبیرخانه مشترک در زاهدان اعلام داشت: همایشی در مهرماه سال جاری در سطح ملی و بین المللی برگزار خواهد شد که حضور سایر دست­ اندرکاران در این همایش را پر اهمیت برشمرد. در خصوص مشکلات ورود به داخل خاک پاکستان نیز توصیه نمودند، ضروریست مراتب کماکان پیگیری تا تسهیلات لازم جهت ترانزیت و صادرات به شهرهای مختلف فراهم شود.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=3524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.