به گزارش روابط عمومی به نقل از ترابر نیوز، در جمعی از کارشناسان صنعت، سیاستگذاران و حرفهایهای لجستیک، رادو دینسکو، رئیس IRU، به نوآوریهای حیاتی و چالشهایی که آینده حمل و نقل جادهای را شکل میدهند، پرداخت.
رادو دینسکو گفت: نیاز به پذیرش فناوریهای دیجیتال برای افزایش کارایی در حمل و نقل جادهای وجود دارد. در برخی موارد، رانندگان کامیون هنوز باید تا ۵۰ سند کاغذی را حمل کنند. با ادامه رشد تجارت و حمل و نقل، انتقال سریع از اسناد کاغذی به تبادل کاملاً دیجیتال دادهها در مورد ترانزیت، حمل و نقل و رویههای گمرکی، همچنین مجوزها و ویزاها، هرگز به این اندازه ضروری نبوده است.
با ابتکارات اتحادیه اروپا مانند eFTI (اطلاعات حمل و نقل بار الکترونیکی)، رادو دینسکو بر لزوم هماهنگسازی شیوههای دیجیتال برای تسهیل حمل و نقل فرامرزی، کاهش کاغذبازی و بهبود نتایج زیستمحیطی تأکید کرد.
علاوه بر دیجیتالیسازی، رادو دینسکو همچنین به کمبود نگرانکننده رانندگان که بر شبکههای لجستیک در سطح جهانی تأثیر میگذارد، اشاره کرد و گفت: کمبود رانندگان یک مشکل مزمن است، از جمله در استونی، و تهدیدی جدی برای زنجیرههای لجستیک به شمار میآید. امروز، حدود ۱۶ درصد از موقعیتهای شغلی رانندگان کامیون در استونی خالی است. اما بدون اقدام قابل توجه، پیشبینی میشود که کمبود راننده کامیون در استونی تا سال ۲۰۲۸ به ۳۱ درصد برسد.
رادو دینسکو با بحث درباره نقشهراه کاهش کربن در حمل و نقل جادهای، سخنان خود را به پایان رساند و گفت: کاهش کربن در حمل و نقل جادهای یک چالش بزرگ فنی، عملیاتی و تجاری است. تحقیقات Green Compact IRU نشان داده است که یک رویکرد دوگانه لازم است که شامل اقدامات کارایی برای عملیات لجستیک، وسایل نقلیه و رانندگان باشد و در عین حال به طور مداوم در سوختهای جایگزین و زیرساختها و مشوقهای لازم برای استفاده از آنها توسط اپراتورهای حمل و نقل سرمایهگذاری شود.