• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9
هوشمند سازی لجستیک

اجرای مدیریت هوشمند در شرکت های حمل و نقل و لجستیک

  • کد خبر : 3092
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
اجرای مدیریت هوشمند در شرکت های حمل و نقل و لجستیک
مدیر عامل هولدینگ بین المللی توتال، با اشاره به لزوم هوشمند سازی صنعت حمل و نقل، گفت: مدیریت هوشمند یعنی شرکت ها بتوانند داده های خام خود را بصورت خودکار توسط نرم افزار هوشمند سازی تجاری بگونه ای به داده های پردازش شده تبدیل کنند که با استفاده از این داده ها، تصمیمات بهتری در مورد کسب و کار خود بگیرند.

به گزارش روابط عمومی به نقل از ترابرنیوز، محمد محمدپور گفت: کلید اجرای موفقیت آمیز هوشمند سازی شرکت های حمل و نقل، تمرکز بر اهداف سیستماتیک است به شکلی که قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان (SMART) باشد. اکثر شرکت های حمل و نقل بین المللی و ارائه دهندگان خدمات لجستیک از راه حل های نرم افزاری مانند Microsoft Excel  یا سیستم های مدیریت اطلاعات استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر زنجیره‌های حمل و نقل و لجستیک به دلیل داشتن فرآیندهای پیچیده، داده‌های زیادی را در فرآیندهای کاری خود تولید می‌کنند، ولی به دلیل نداشتن نرم افزارهای مدیریت هوشمند و عدم دسترسی به پایگاه دانش بصورت لحظه ای، نمی توانند تصمیمات به موقع و هوشمندانه برای سازمان خود بگیرند.

مدیر عامل هولدینگ بین المللی توتال، گفت: اجرای مدیریت هوشمند این امکان را به شرکت ها می دهد که داده ها را بصورت خودکار به اطلاعات مفید و تصمیم ساز تبدیل کنند، ابزارهای ویژه هوشمند سازی تجاری حاوی فیلترهای اطلاعاتی هستند که در صورت رسیدن به آستانه های تعیین شده (به عنوان مثال تأخیر در تحویل یا کمبود خودرو در ناوگان) به عنوان یک سیستم هشدار دهنده عمل می کنند.

محمدپور افزود: نرم افزار مدیریت هوشمند پردازش های لازم را به صورت خودکار انجام می دهد در نتیجه یک پایگاه دانش برای سازمان ایجاد می کند. این پایگاه دانش همه منابع داده عملیاتی حمل و نقل، مانند برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) یا سیستم های مدیریت حمل و نقل (TMS) را یکپارچه می کند. با این حال، این پایگاه داده از داده های ورودی و اولیه جدا شده است تا سرعت پردازش داده ها در فرآیندهای عملیاتی را کُند نکند.

وی گفت: یکی از ویژگی های مهم نرم افزار مدیریت هوشمند این است که داده ها بصورت خودکار به دقیق ترین اطلاعات در زمان واقعی تبدیل می شوند. سپس بوسیله ابزارهای هوشمند سازی تجاری، کاربران را قادر می‌سازد نگاهی دقیق‌تر به عملکرد سازمان خود داشته باشند. به عنوان مثال، آنها می توانند رصد کنند که چند درصد از سفرهای یک مشتری بسیار سودآور است و یا شامل چه محموله هایی است. بعضی از اطلاعاتی که از نمودارها و گزارشات نرم افزار مدیریت هوشمند می توان دریافت نمود به شرح زیر می باشد:

  • تعداد توقف در هر سفر حمل و نقل
  • مقایسه شیوه حمل در مقایسه با روش برنامه ریزی شده
  • زمان بارگیری و تخلیه
  • انحراف بین اعلام نرخ و هزینه های انجام شده بابت یک سفر.

نرم افزار مدیریت هوشمند، ارتباط بین خواسته های سازمان و آخرین فناوری اطلاعات را فراهم می کند. این تاکتیک به سازمان کمک می‌کند تا با استفاده از فناوری اطلاعات، بازار را در دست بگیرد تا نیازهای چالش‌برانگیز آن را برای تغییرات مداوم در محیط شرکت برآورده کند.

محمدپور با اشاره به مزیت های مدیریت هوشمند در شرکت های حمل و نقل و لجستیک، گفت: اجرای نرم افزار مدیریت هوشمند به مدیران شرکت های حمل و نقل، دید گسترده ای در مدیریت عملیات حمل و نقل می دهد. یکی از بزرگترین مزایای این نرم افزارها توانایی تصمیم گیری به لحظه و درست مدیران است. این نرم افزارها امکان داده کاوی سفرهای انجام شده را می دهد، یعنی مدیران شرکت، با استفاده از تجزیه و تحلیل دقیق داده های عملیات حمل، بصورت لحظه ای، محرک ها و موانع بهره وری را شناسایی می کنند. سپس آنها می توانند تجزیه و تحلیل را به وضوح تجسم کنند و با ارائه دید به تمام فرآیندهای در حال انجام، دانش مورد نیاز برای تصمیم گیری صحیح تجاری را در اختیار داشته باشند.

داشبوردهای هوشمند سازی تجاری اطلاعاتی از قبیل موارد زیر را ارائه می دهد:

  • ناوگان جاده ای و ریلی
  • هزینه یابی و سود هر کامیون در هر سفر
  • جریان نقدینگی در سفرهای در حال اجرا
  • تحویل به موقع
  • زمان بارگذاری
  • کنترل مرزهای ورودی و خروجی محموله ها
  • مدیریت تانکرها و مخازن در محموله های سوختی
  • هزینه یابی مرحله ای و شناسایی سود و زیان لحظه ای
  • مشتریان (به عنوان مثال، تعداد سفارشات اجرا شده در واحد زمان)

به طور خلاصه، راه های زیادی برای استفاده از نتایج داده کاوی تولید شده توسط راه حل های هوشمند سازی تجاری وجود دارد.

مدیر عامل هولدینگ بین المللی توتال، با اشاره به عملکرد نرم افزار مدیریت هوشمند در شرکت های حمل و نقل بین المللی، گفت: نرم افزار مدیریت هوشمند در اصل بخش تجزیه و تحلیل داده ها را خودکار می کند در نتیجه عملکرد فرآیند حمل، قابل ارزیابی می باشد. این نرم افزارها با بروز بودن پایگاه دانش، ارتباطات بلادرنگ را در شرکت های حمل و نقل بین المللی مدیریت می کنند. آنها از زمان شروع حمل و نقل تا لحظه رسیدن بار به مقصد را نظارت می کنند و انحرافات بین برنامه ریزی حمل و عملیات حمل را از طریق تجزیه و تحلیل آماری تشخیص می دهند. برای مثال، می‌تواند تشخیص دهد که آیا کامیونی مکرراً برای مدت بسیار طولانی در مرزهای خروجی یا مقصد توقف می‌کند یا خیر؟ و چه میزان از هزینه پرداخت شده دموراژ کانتینر ها به کشتیرانی، مربوط به مشتری یا راننده می باشد. این نرم افزار همچنین می تواند برای ارائه گزارش های آماری و راه اندازی داشبوردهای تعاملی با هشدارهای زمان واقعی استفاده شود. همچنین می تواند فعالیت های آینده را  از بعد زمانی و هزینه ای بر اساس داده های گذشته پیش بینی نماید. به لطف گزارش های نظارتی، متخصصان لجستیک می توانند تصمیمات درستی بگیرند و بدانند کجا و چگونه حمل و نقل را بهینه کنند.

محمدپور با اشاره به استفاده از هوش تجاری برای تجزیه و تحلیل کیفیت عملکرد، گفت: حمل و نقل کالا از ابزارهای هوشمندسازی تجاری برای تجزیه و تحلیل داده های تجاری استفاده می کند. شرکت های حمل و نقل با راه اندازی نرم افزار مدیریت هوشمند، قادرند تا در مورد کیفیت فرآیند و سودآوری شرکت خود نتیجه گیری کنند و به کمک داده های تلفیقی مالی، تصمیمات مهم تجاری و هوشمندانه بگیرند. همچنین نرم افزار مدیریت هوشمند با تجزیه و تحلیل داده ها، امکان محاسبه و پیش بینی آینده را فراهم می آورد. این نرم افزار برنامه ریزی را برای متخصصان لجستیک بهبود می بخشد. این تحلیل‌ها همچنین به نفع مشتریان هستند زیرا معیارهایی مانند تحویل به موقع و نسبت‌های مالی را بصورت لحظه ای شناسایی میکند و این امکان را فراهم می کند تا مدیران شرکت به طور مداوم سازمان خود را نظارت و بهبود دهند و این بدان معناست که آنها خدمات بهتری به مشتریان خود می دهند.

وی گفت: نرم افزار مدیریت هوشمند این امکان را برای سازمان ها فراهم می کند تا تقاضا را پیش بینی کنند و تغییرات آن را در طول زمان پیگیری کنند. علاوه بر این، به کسب و کارها در درک رفتار مشتری و بهبود رضایت مشتری کمک می کند. پیاده سازی نرم افزار مدیریت هوشمند می تواند به شرکت های حمل و نقل کمک کند تا چشم انداز درآمد جدیدی را شناسایی کرده و با تجزیه و تحلیل فرآیندهای داخلی و خارجی خود، بینش عملی ارائه دهند.  به عنوان مثال، داشتن درک بهتر از مسیرهای ترانزیتی محموله ها، ممکن است به شرکت ها امکان دهد که فرصت درآمدی را که قبلاً متوجه نشده بودند، شناسایی کنند.

شش مزیت اجرای نرم افزار مدیریت هوشمند در شرکت های حمل و نقل و لجستیک موارد زیر است:

  1. با گزارش های اختصاصی، پاسخ فوری به سوالات خود را برای تصمیم گیری بهتر دریافت می کنید
  2. تجزیه و تحلیل پیشرفته
  3. رفتار مشتری را درک کنید
  4. تصمیم گیری در زمان واقعی
  5. مدیریت نقدینگی بهتر
  6. ریسک تجارت خود را به حداقل برسانید.

ابزارهای هوشمند سازی تجاری به تجسم گزارش های تولید شده و به حداکثر رساندن نتایج آن کمک می کنند. مزیت اصلی ابزارهای هوشمند سازی تجاری ارائه راه حلی مناسب برای توسعه درآمد شرکت های حمل و نقل و لجستیک است.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=3092

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.