• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
تمدید پروانه فعالیت

اقدام مغایر قانون در صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا

  • کد خبر : 3107
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
اقدام مغایر قانون در صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا
هرگونه افزایش در هزینه صدور مجوزهای کسب و کار، صرفا با تصویب هیئت مقررات زدایی امکان پذیر است و دشوار کردن شرایط صدور مجوز حتی در صورت تصویب هیئت مذکور، اجرای آن باید از 6 ماه قبل، اطلاع رسانی شود.

فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا از مغایرت افزایش هزینه صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا با قوانین و مقررات،  خبر دادند.

رانندگان کامیون و  فعالان بخش حمل و نقل بین المللی جاده ای این مطلب را بر اساس نامه تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار بیان کردند.

بر اساس این نامه که خطاب به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نوشته شده ، افزایش هزینه صدور مجوز شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا از ۳۰۰ میلیون ریال به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال مغایر قانون است.

در بخشی از این نامه آمده است: بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ( اصلاحی ۱۵/۱۱/۱۳۹۹ ) هرگونه افزایش در هزینه صدور مجوزهای کسب و کار، صرفا با تصویب هیئت مقررات زدایی امکان پذیر است و دشوار کردن شرایط صدور مجوز حتی در صورت تصویب هیئت مذکور، اجرای آن باید از ۶ ماه قبل، اطلاع رسانی شود.

در ادامه این نامه تاکید شده است: از آنجا که دریافت هزینه برای صدور مجوز، بدون تصویب هیئت مقررات زدایی و اعلام در درگاه ملی مجوزها در قانون جرم و مشمول ماده ( ۶۰۰ ) قانون مجازات اسلامی تلقی شده ، خواهشمند است دستور فرمایید افزایش هزینه صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا فورا متوقف و مبالغ اخذ شده مازاد بر تعرفه مصرح در درگاه ملی مجوزها در صورت دریافت به متقاضیان عودت شود.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=3107

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.