• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8
لجستیک

عدم ثبات ارز، بزرگترین چالش شرکت‌های لجستیک

  • کد خبر : 3097
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
عدم ثبات ارز، بزرگترین چالش شرکت‌های لجستیک
مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت سبحان ترابر آسیا با اشاره به لزوم توجه به بزرگترین چالش موجود در حوزه‌ی حمل و نقل، گفت: بزرگترین چالش شرکت های لجستیک عدم ثبات ارز و نداشتن حساب بین المللی است که این امر موجب ضرر و زیان هنگفت به شرکت های حمل و نقل می گردد.

به گزارش روابط عمومی به نقل از ترابر نیوز، فرهاد سپهرنیا کشورهای آسیایی علی الخصوص کشور چین، امارات، عراق و آذربایجان، را از کشورهای هدف دانست و گفت: با وجود تحریم های ایران و فقدان شماره حساب بین المللی، شرکت های حمل و نقل با هزینه های هنگفت و استرس فراوان، مبالغ ارزی را جا به جا می کنند. بعد از جا به جایی امکان بلوکه شدن مبلغ، برگشت آن و هزینه کمسیون شرکت های واسطه نیز وجود دارد. که این هزینه ها و مشکلات باعث از دست دادن نرخ رقابتی با شرکت های کشور های همجوار می گردد.

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت سبحان ترابر آسیا، صدور بخشنامه های شبانه را یکی از عوامل عملی نشدن برنامه های شرکت حمل و نقل، دانست و افزود: یکی از دلایل پیشرفت بخش خصوصی علی الخصوص در حوزه لجستیک در کشورهای همسایه، صدور بخشنامه های کارشناسی شده بصورت سالانه است که این امکان را برای بخش های خصوصی فراهم می آورد تا بتوانند بر اساس آن برنامه ریزی کنند. متأسفانه شرکت های لجستیک در ایران به دلیل اینکه تاریخ انقضای بخشنامه ها مشخص نیست نمی توانند هیچگونه برنامه ریزی انجام دهند.

سپهرنیا با اشاره به نقش هوشمندسازی در حمل و نقل، گفت: امر مهم و حیاتی هوشمند سازی حوزه حمل و نقل به منظور بهبود زیرساخت، نیازمند بهره‌گیری از نظرات کارشناسان حوزه حمل و نقل است. بعضاً شاهد این بودیم در یک سری از برنامه های هوشمندسازی، طرح ارائه شده، باتوجه به عدم فراهم سازی بستر زیر ساخت آن، بلافاصله بخشنامه اجرائی آن صادر می شود. این عدم هماهنگی باعث کند شدن روند ترانزیت، صادرات و یا واردات می شود. حتی گاهی اوقات شاهد آن هستیم کسانی که سامانه هوشمند راه اندازی می کنند، هیچ اعتقادی به آن ندارند و بعد از گذشت مدتی، مجدد به دوران سنتی و کاغذ بازی برمی گردند.

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت سبحان ترابر آسیا، ضمن درخواست از دولت و مسوولین برای نجات لجستیک کشور، گفت: ما به عنوان شرکت حمل و نقل بین المللی انتظار حمایت از دولت داریم. نیاز است دولت قبل از اخذ هرگونه تصمیم و صدور بخشنامه، ابتدا زیر ساخت آن و نظرات کارشناسی را فراهم کند. درصورت عدم بسترسازی مناسب، ضرر و زیان سنگینی به حوزه‌ی حمل و نقل و لجستیک وارد می شود، که این عامل سبب دلسردی کارفرمایان بخش خصوصی، تعطیلی شرکت ها و تعدیل نیرو می گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای نجات لجستیک کشور به حمایت دولت، استفاده از تجربه و نظر کارشناسان این حوزه، نیاز است.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=3097

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.