• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
14
رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

انجمن ایران با قدمت خود می تواند الگوی سایر تشکلها باشد

  • کد خبر : 1307
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۵۲
انجمن ایران با قدمت خود می تواند الگوی سایر تشکلها باشد
نشست هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران با وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی روز گذشته مورخ 22 آبان سال جاری در سالن اجتماعات انجمن برگزار شد. این نشست با حضور دکتر رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر نژاد موسوی مدیر کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی  ، هیئت همراه و اعضای هیئت مدیره انجمن ایران برگزار گردید.

نشست هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی ایران با وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی روز گذشته مورخ ۲۲ آبان سال جاری در سالن اجتماعات انجمن برگزار شد.
این نشست با حضور دکتر رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر نژاد موسوی مدیر کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی  ، هیئت همراه و اعضای هیئت مدیره انجمن ایران برگزار گردید.

در ابتدای نشست محمد نیک پی رئیس هیت مدیره انجمن ضمن خیر مقدم به مدعوین به بیان تاریخچه‌ای از تاسیس انجمن و عمده فعالیت آن پرداختند. وی در این زمینه اظهار داشتند: انجمن ایران قدمتی ۵۵ ساله دارد و فلسفه وجودی انجمن حفظ و صیانت از حقوق اعضای صنف است و هم اکنون ۶۵۰ شرکت حمل و نقل بین المللی از سر تا سرکشور عضو انجمن ایران هستند .انجمن متشکل از بخشهای تخصصی مختلفی است که یکی از مهم ترین آنها بخش  آموزش است آموزش برای ما بسیارمقدس و مهم است و ما شورای عالی آموزش متشکل از اعضا هیئت مدیره و رئیس مرکز آموزش داریم که ما مفتخر به برگزاری دوره بین المللی فیاتا هستیم که در هر دوره حدود ۲۵۰ نفر دانشجو شرکت می کنند. از بخشهای دیگر انجمن ،کمیسیون حل اختلاف است که اعضای آن متشکل از ۵ نفر  اعضای هیئت مدیره می باشند که اختلافات فی مابین مشتریان و شرکتهای حمل ونقل مورد بررسی قرار میگیرد. همچنین ما به همت جناب جعفرزادگان موفق به دریافت مجوز تاسیس شورای حل اختلاف از قوه قضاییه شدیم .لازم به ذکر است که نمایندگی انجمن در بندرعباس به صورت ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمات به مشتریان هستند.

ایشان در ادامه عنوان کردند: انجمن ایران با انجمن  سایر کشور ها جهت مبادله اطلاعات ارتباط دارد و در بسیاری مواقع زبان گویای دولت در جهت بیان مسایل بوده ایم.  پیگیری مشکلات و مسائل  صنفی از الویت بالایی برای انجمن برخودار است. صنف حمل ونقل بین المللی  با ۲۶ سازمان، نهاد و وزارتخانه مختلف جهت انجام امور در ارتباط است. و مشکلات ما در فراسوی مرزها نمود پیدا میکند اتفاقات منطقه ای ،روابط  سیاسی منطقه ای و فرا منطقه ای بر امور تجاری و بازرگانی تاثیر بسزایی دارد. به ویژه طی سالهای اخیر به علت تحریم های ناجوانمردانه ای که  علیه کشور ما اعمال شده است قشر حمل و نقل بین المللی در شقوق (جاده ای ، ریلی ، هوایی و دریایی) خود حتی لحظه ای در رتق و فتق امور تعللی نداشته است. از اولین محدودیت هایی که ما با آن مواجه هستیم رانندگان جهت اخذ ویزا از کشور های مختلف با مشکلات فراوانی مواجه هستند. ما انتظار داریم که دستگاه دیپلماسی در این مورد ما را یاری نمایند. وزارت کار می تواند به انجمن به عنوان زیر مجموعه خود کمک شایانی داشته باشد. یکی دیگر از مشکلات ما مربوط به ماده ۳۸ سازمان تامین اجتماعی است که موجب بروز مشکلات عدیده ای برای ما شده است.

در ادامه قربان جعفرزادگان دبیر انجمن عنوان کردند : ما چندین ماه است که درگیر مشکلات مربوط به اخذ ویزای رانندگان هستیم خواهان یاری شما در حوزه دیپلماسی هستیم.
در ادامه نشست حمیدرضا اکبرجانی خزانه دار انجمن ضمن ابزار خوشحالی از برگزاری این نشست بیان کردند : هیچ گاه به ما به عنوان یک صنعت نگاه نشده است.  لجستیک باید در ایران حمایت شود و ما نیازمند حمایت فرا دولتی هستیم . ایران از طریق ترانزیت می تواندسالانه ۱۲۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشته باشد .از آنجا که ما با یکسری کنواسیونهای بین المللی روبه رو هستیم و چون سازمانهای دولتی با این کنوانسیونها آشنا نیستند به همین دلیل دچار مشکلاتی می شویم .

میرفتحعلی سید زنوزی نایب رئیس انجمن به مشکلات این صنف اشاره و بیان کردند: عدم صدور مفاصاحساب یکی از مهم ترین مشکلات ماست که باید حل شود . همچینین ما درخواست صدور  مجوز آموزش را داریم که  بتوانیم از مزایای این پروانه برای گسترش آموزش این حوزه بهره بریم . اگر مشکل اخذ ویزا برای رانندگان ما حل نشود ترانزیت ما در اختیار ترکها قرار خواهد گرفت .

دکتر رعیتی فردضمن ابزار خرسندی از بزگرای این نشست اظهار داشتند: ۹۵% تردد بار و مسافر در کشور ما به صورت جاده ای انجام میشود .همچنین مسیر راه ابریشم به لحاظ موقعیت جغرافیایی  که ایران دارد صنعت حمل ونقل کشور را در راستای پیشرفت قرار داده است و کشورهای همسایه ما ظرفیت  لجستیکی ایران را ندارند و ما باید از این مزیت به نحو احسن استفاده کنیم. کشورهای CIS  و فرااوراسیا قطعا نیازمند ما هستند ما باید مرزهایمان را به کشورهای دیگر توسعه دهیم . دولت باید یاری گر شرکت های خصوصی باشد ما باید از این فرصتهایمان به نحو احسن استفاده کنیم. حوزه بین الملل وزارت کار به صنف شما در خصوص حل مشکلات ویزا می تواند کمک کند. انجمن ایران یکی از قدیمی ترین تشکلهاست که میتواند با قدمت خود الگوی سایر تشکلها باشد . وی در پایان نشست به موضوع مفاصاحساب و ماده ۳۸ تامین اجتماعی اشاره و بیان کردند که حتما این موارد توسط ما  پیگیری خواهید شد. همچینین ایشان اظهار داشتند:  اعطای مجوز آموزش و در اختیار گذاشتن کلاسهای آموزشی به انجمن از طریق واحد مرکز آموزش وزارتخانه پیگیری خواهد شد.
در انتها مدیران وزارت کار به همراه اعضای هیئت مدیره انجمن از بخشهای مختلف انجمن بازیدی به عمل آوردند.

مشاهده عکسهای بیشتر

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=1307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با آرزوی موفقیت برای شما و همگی دوستان عزیز

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.