نامگذاری بیست و هفتم اردیبهشت ماه به نام روز ارتباطات و روابط عمومی یادآور تلاشهایی است که همکاران تلاش گر من به منظور تسهیل گردش صحیح، دقیق و شفاف اطلاعات در حوزه صنعت حمل و نقل بین المللی کشور را برعهده دارند.
بی شک زندگی امروز همه ما بدون حضور رسانهها و آگاهیبخشی حاصل از عملکرد آنها ، ناممکن است و بر همین اساس در تمامی سازمانهای دولتی و غیردولتی، روابط عمومی بهعنوان عنصری حیاتی در ارزیابی و تقویت برنامهها و پیشبرد اهداف مدیریتی، نقش ویژه و مهمی را در جهت ایجاد ارتباطی دوجانبه و مؤثر با ذینفعان، آگاهیبخشی به مخاطبان و تعاملات فکری و اطلاعاتی ایفا میکند.
به همین دلیل است ، که حمید نطقی ، پدر علم روابط عمومی ایران ، در جمله ای کوتاه و ساده ، اما پر مفهوم میگوید «روابط عمومی یک شغل اداری نیست ، یک شوق اداری است»
این تعریف نشان میدهد ، که با وجود دغدغه های فراوان شغلی ، مسئولیت های بالا ووظایف متعدد، روابط عمومی جایگاهی آمیخته با تخصص ، پویایی و عشق است.
اینجانب هم ضمن گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی ، این روز را به تمامی همکاران کوشا و ساعی خود در روابطعمومی های صنعت حمل و نقل بین المللی کشور تبریک عرض نموده و توفیقات روز افزون این عزیزان را از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.
جناب دکتر مهدی میر حسینی عزیز
حرفه روابط عمومی، ششمین شغل پراسترس در جهان شناخته شده است. زیرا مدیران روابط عمومیها افراد متخصص در زمینه کنترل آسیبها هستند و بنابراین نیازمند توانایی تفکر و عمل سریع در شرایط پراسترس و تنش زا هستند.روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به شما تبریک عرض کرده و از خداوند منان آرزوی سلامتی و طول عمر برای شما دارم