به گزارش روابط عمومی به نقل از توتال نیوز ، در حال حاضر این فناوری در برخی بخشها، از جمله بر روی سازههای مصنوعی که باید ابتدا وزن افزایش یافته جادهای را تحمل کنند، در حال آزمایش است. این مکانیزم به طور کلی هزینههای عملیاتی شرکتهای حمل و نقل را کاهش میدهد و وضعیت محیط زیست را بهبود میبخشد. انتظار میرود که این فناوری ابتدا بر روی بزرگراههای M-11 “نوا” و M-12 “وستوک” و همچنین بر روی جاده حلقه مرکزی راهاندازی شود.
شرکت دولتی آوتودور به همراه شرکتهای بزرگ لجستیکی، در حال آمادهسازی یک ابتکار برای استفاده از فناوری ‘چند قلاب’ تریلرها بر روی بزرگراههای M-11 نوا، جاده حلقه مرکزی و M-12 وستوک است، به طوری که یک تراکتور کامیون قادر باشد دو تریلر را به جای یک تریلر در یک سفر جابجا کند.”
اولین سفر چنین قطارهای جادهای دوگانه به عنوان بخشی از آزمایش برای انطباق با الزامات ظرفیت بار واقعی پل بر روی رودخانه بولشایا سارانای در بخش در حال ساخت دیورتیولی-آچیت در منطقه سووردلوفسک انجام شده است. شرکتهای بزرگ حمل و نقل، لجستیک و خردهفروشی مانند گروه شرکتهای “دلویه لینی”، زنجیره فروشگاههای “مگنیت” و “شرکت ملی حمل و نقل” در این آزمایش شرکت کردند.
به طور کلی، همانطور که شرکت دولتی ” آوتودور” تأکید کرده است، استفاده از قطارهای جادهای چندین قلاب با طول کل ۳۰ متر و وزن ناخالص ۷۰ تن، هزینههای عملیاتی شرکتهای حمل و نقل را کاهش میدهد: به دلیل اینکه به جای دو تراکتور، یک تراکتور برای حمل دو تریلر استفاده میشود، هزینههای سوخت، خدمات و حقوق رانندگان کاهش مییابد و این به نوبه خود، هزینه تحویل کالاها را کاهش میدهد، از جمله به مناطق دورافتاده روسیه.
علاوه بر این، قطارهای جادهای دوگانه یک سوم فضای کمتری را در جادهها نسبت به دو کامیون استاندارد یورو اشغال میکنند، که به این معنی است که ترافیک در جادهها کاهش مییابد و سرعت جریان بار در هر واحد زمان به طور متوسط دو برابر میشود. همچنین، این واقعیت که قطارهای جادهای چندین قلاب دارای انتشار آلایندههای بسیار کمتری نسبت به کامیونهای معمولی با همان وزن کل هستند، تأثیر مثبتی بر وضعیت محیط زیست دارد.
به گفته خدمات مطبوعاتی شرکت دولتی آوتودور، گزارش نهایی در مورد نتایج سفرهای آزمایشی با استفاده از فناوری “چند قلاب” برای بررسی به گروه کاری بیندستگاهی در وزارت حمل و نقل فدراسیون روسیه ارائه خواهد شد. بر اساس آن، تصمیمی در مورد امکان استفاده آزمایشی از قطارهای جادهای بزرگ چندین قلاب بر روی جادههای سریعالسیر برای حمل بارهای قابل تقسیم اتخاذ خواهد شد.
این فناوری ابتدا میتواند بر روی بزرگراههای M-11 “نوا”، M-12 “وستوک” و TsKAD که به تازگی افتتاح شدهاند (بزرگراه M-12 “وستوک” هنوز در حال ساخت است) پیادهسازی شود و بنابراین بهتر با الزامات مدرن، از جمله ظرفیت بار سازههای جادهای مطابقت دارد.