1

سرمایه‌گذاری در پروژه جاده توسعه برای اتصال آسیا به اروپا

  • کد خبر : 4630
  • ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
سرمایه‌گذاری در پروژه جاده توسعه برای اتصال آسیا به اروپا
وزیر حمل و نقل و زیرساخت‎‌های ترکیه گفت: پروژه جاده توسعه که هدف آن اتصال آسیا به اروپا است، تا زمان تکمیل پروژه‌های راه‌آهن و جاده‌ای برنامه‌ریزی شده، سرمایه‌گذاری کل ۱۹.۹ میلیارد دلاری را محقق خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی به نقل از ترابر نیوز، عبدالقادر اورالوغلو گفت: مذاکرات همکاری‌های بین‌المللی همچنان در حال انجام است و ترکیه و عراق در حال پیگیری این پروژه هستند. آماده‌سازی‌ها برای یک پروژه کلان که به عنوان یک لینک جدید باربری بین آسیا و اروپا از طریق زیرساخت‌های به‌روز شده راه‌آهن و جاده از طریق عراق و ترکیه خدمت خواهد کرد، به پایان نزدیک می‌شود.

وی گفت: ما در حال پیشرفت با این پروژه هستیم. در حال حاضر بر روی جزئیات مالی و عملیاتی کار می‌کنیم و هدف ما این است که سال آینده ساخت و ساز را آغاز کنیم. این پروژه که به نام جاده توسعه شناخته می‌شود، انتظار می‌رود حمل و نقل کالاها از خلیج فارس به اروپا از طریق بندر بزرگ فاو در بصره در جنوب عراق را تسهیل کند. این بندر به ترکیه و سپس به اروپا از طریق یک شبکه گسترده‌ای از راه‌آهن‌ها و بزرگراه‌ها متصل خواهد شد. اوایل این ماه، نخست‌وزیر عراق، محمد شیاع السودانی، پنج داک در بندر بزرگ فاو را افتتاح کرد.

وزیر حمل و نقل و زیرساخت‎‌های ترکیه گفت: از ترکیه ۲ هزار و ۹۴ کیلومتر (۱,۳۰۱ مایل) ارتباطات راه‌آهن وجود خواهد داشت و برای این منظور، می بایست هزار و ۶۵۵ کیلومتر راه‌آهن جدید خواهیم ساخت به علاوه ۴۳۹ کیلومتر خطی که در حال حاضر وجود دارد و تا آن زمان سرمایه‌گذاری ۱۷.۹ میلیارد دلاری محقق خواهد شد. ساخت ۹۲۸ کیلومتر راه‌آهن هنوز در حال انجام است با بودجه‌ای معادل ۷.۱ میلیارد دلار و برنامه‌هایی برای ساخت ۷۲۷ کیلومتر راه‌آهن اضافی در حال انجام است.

وی افزود: در مجموع ۳۳۱ کیلومتر بزرگراه ساخته خواهد شد، از جمله ۲۳ کیلومتر برای جاده اووکوی-جیزره و ۳۰۸ کیلومتر از جیزره به شانلی‌اورفا، با مجموع ۲ میلیارد دلار تخصیص یافته از سرمایه‌گذاری‌ها. پروژه جاده توسعه نقش کلیدی در افزایش همکاری‌های منطقه‌ای ایفا خواهد کرد و برای زنجیره‌های تأمین منطقه‌ای و جهانی اهمیت دارد. این پروژه به عنوان کوتاه‌ترین و عملی‌ترین پروژه‌ای که خلیج فارس را به اروپا متصل می‌کند، شناخته می‌شود.

وزیر گفت: این پروژه انتظار می‌رود زمان حمل و نقل کالاها را نسبت به مسیرهای موجود مانند کانال سوئز و دماغه امید نیک به طور قابل توجهی کاهش دهد. پروژه‌های حمل و نقل تخمین زده می‌شود که منجر به حمل ۷.۵ میلیون واحد معادل بیست فوت (TEU) بار در سال در منطقه شود.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=4630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.