• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
18
آستارا

استقرار موقت گمرک آستارا در محل پل مرزی جدید

  • کد خبر : 2716
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۵۵
استقرار موقت گمرک آستارا در محل پل مرزی جدید
رئیس کل گمرک ایران گفت: با راه اندازی پل مرزی جدید آستارا در هفته‌های آتی گمرک آستارا در محل پل جدید مستقر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی به نقل ازمهر، محمد رضوانی فر عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های مرزی گمرک آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بازدیدی که به همراه رئیس پایانه‌ها و معاونت وزارت راه و شهرسازی هم از پل جدیدی که بین کشور ایران و جمهوری آذربایجان تأسیس شده و هم پل فلزی قدیمی در آستارا داشتیم مشاهده شد که مراحل نهایی عملیات عمرانی پل جدید در حال انجام است و طی هفته‌های آینده آماده بهره‌برداری رسمی می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به نحوه استقرار موقت دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات مرزی در محل پل جدید گفت: در این خصوص تصمیماتی اتخاذ و قرار شد در محل پل جدید تا زمان ساخت پایانه دائمی، گمرک و سایر دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات به صورت یک جدول زمانبندی موقتاً مستقر می‌شوند.

وی در خصوص اتخاذ تصمیماتی در رابطه با تسهیل تردد کامیون‌ها از مرز گفت: به جهت اینکه استقرار به صورت موقت است فعلاً در محل پل جدید برای آنکه تراکنش و ترددها تسهیل شود، پذیرش کامیون‌های خالی که از آذربایجان در حال بازگشت هستند از محل پل جدید صورت می‌گیرد و گمرک هم طبیعتاً در آن محل با زیرساختی که فراهم می‌شود به صورت موقت مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: طی بازدیدی هم از محل گمرک فعلی صورت گرفت در این موردایجاد پل جدید و توسعه آن این تصمیم گرفته شد که با تقویتی که روی سازه پل قدیمی در حال انجام است و توافقی که بین دو طرف صورت گرفته است ظرفیت تردد روی پل قدیمی هم افزایش پیدا کند، به این ترتیب امیدمان این است که در شرایط فعلی که به طور متوسط روزی ۲۴۰ تا ۲۵۰ خودرو در حال تردد است اگر برگشت‌ها را به صورت کامل منتقل کنیم روی پل جدید بتوانیم میزان رفت در شبانه روز را در پل قدیمی حداقل به ۴۰۰ الی ۵۰۰ دستگاه افزایش دهیم.

رضوانی ف با اشاره به راه اندازی سامانه نوبت دهی مکانیزه پایانه مرزی آستارا گفت: در این خصوص هماهنگی بین گمرک و سازمان راهداری برای نحوه هماهنگی در نوبت دهی صورت گرفته و سامانه و وب سرویس آن توسط همکاران سازمان راهداری راه‌اندازی شده است و مقرر شد پذیرش خودرو در محوطه گمرک صرفاً بر اساس نوبتی باشد که قبلاً خودروها دریافت کرده‌اند. برای آن هم قرار شد که محوطه ورودی و محوطه ورودی اصلاح فیزیکی انجام شود که فرمانداری و شهرداری آستارا انجام خواهند داد و همین تدابیر اتخاذ می‌شود که صرفاً نوبت دهی مبنای ورود ماشین‌ها به محدوده گمرک باشد.

رئیس کل گمرک ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد صدور کد گمرکی بارانداز پایانه ریلی آستارا گفت: خدمات گمرکی در بارانداز ریلی آستارا در حال ارائه است به رغم اینکه تعهداتی که سرمایه گذار در خصوص نحوه استقرار پایانه داشته عملی نشده است گمرک جمهوری اسلامی در این بخش مستقر و در حال سرویس دهی است.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=2716

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.