• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و انجمن حمل و نقل بین المللی ایران

  • کد خبر : 2196
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و انجمن حمل و نقل بین المللی ایران
به گزارش روابط عمومی انجمن  ، عصر روز گذشته ، انجمن حمل و نقل بین المللی ایران میزبان هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته بود و در حاشیه این دیدار صمیمی ، تفاهم نامه ای با هدف توسعه همکاری های مشترک و بهره مندی از امکانات و توانمندی های دو انجمن به امضاء رسید.

محمد نیک پی ، رئیس هیئت مدیره انجمن حمل و نقل بین المللی ایران ، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این نشست ، گفت : با توجه به اینکه بخش اعظمی از مشکلات اعضای هر دو انجمن ، مشترک است ، هدف از برگزاری اینگونه نشست ها ،  در راستای ادامه همکاری های  گذشته ، فائق آمدن بر برخی از این مشکلات است.
وی ، به موضوعاتی نظیر مشکلات مالیات بردرآمد ، مالیات بر ارزش افزوده ، صدور صورتحساب الکترونیکی و عدم اجرای صحیح ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت : با تجربه ای که در بحث طرح تضمین تعهدات تحویل گیرندگان کانتینر، بین دو انجمن بدست آمد ، بر این باوریم که تدوام همکاری فی مابین می تواند بسیاری از مشکلات را کم رنگ تر کند و در نهایت شاهد نتایج مطلوبی در این صنعت باشیم.
در ادامه این نشست ، محمد عطری به عنوان یکی از پیشکسوتان و مدیران با سابقه حمل و نقل بین المللی ، به بیان برخی از مشکلات این حوزه پرداخت و خواستار رسیدگی به مباحث خسارات وارده به کانتینرها شد. وی، به مطالبات تعدادی از نمایندگان خطوط کشتیرانی اشاره کرد و گفت : امروزه یکی از چالش های جدی فورواردرها و صاحبین کالا، موضوع خسارت های مطالبه شده از سوی نمایندگان خطوط کشتیرانی است که مجموعه انجمن کشتیرانی می تواند با اقدامات خود ، کمک بسزایی را در جهت کاهش هزینه ها انجام دهد.
حمیدرضا اکبرجانی ، خزانه دار و عضو هیئت مدیره انجمن حمل و نقل بین المللی ایران نیز ضمن خیر مقدم به اعضای هئیت مدیره انجمن کشتیرانی ، گفت  : با توجه به تعداد اعضای هر دو انجمن و همچنین احیای دبیرخانه مشترک انجمن ها ، فرصت خوبی است تا حرکت دسته جمعی برای دستیابی به اهداف مشترک، که پیش از این دیده نشده ، آغاز و شاهد نتایج و آثار مطلوب آن باشیم. وی در ادامه برای تعامل بیشتر هر دو انجمن پیشنهاد کرد تا با توجه به وجود کارگروه های تخصصی در هر دو انجمن ، جلسات مشترک بین این کارگروه ها تشکیل و خروجی آن برای تصویب نهایی به هیئت مدیره ها ارجاع شود.
او در ادامه به ضریب بالای مالیات در صنعت حمل و نقل اشاره کرد و گفت : یکی از کمترین ضرایب مالیاتی مربوط به صنعت پر منفعت فولاد است ، در حالیکه فولاد را با قیمت های جهانی به خودروسازان عرضه می کند اما در مقابل صنعت حمل و نقل با کمترین تسهیلات دریافتی از شبکه بانکی ، یکی از بیشترین ضرایب مالیاتی را دارد ، لذا اصلاح این ضریب باید یکی از الویت های ما در بخش حمل و نقل بین المللی باشد .
دکتر مسعود پل مه ، دبیر کل انجمن کشتیرانی نیز در این نشست ، با استقبال از طرح ایجاد کارگروه های مشترک ،‌ به برخی از معضلاتی که شرکت‌های کشتیرانی و بالطبع آن شرکت‌های حمل و نقل بین المللی را درگیر کرده اشاره کرد و گفت : به طور مثال ما در موضوع ماده ۳۸ تامین اجتماعی که اخیرا برخی از شرکت های فورواردر را درگیر کرده ، با عالی ترین مقامات کشور نظیر ریاست قوه قضاییه و ریاست مجلس موضوع را از سال ۱۳۹۵ پیگیری کردیم ولی متاسفانه نتیجه مطلوب حاصل نشده است  ، اما همچنان آمادگی داریم تا موضوع را مجددا در کنار انجمن حمل و نقل ایران پیگیری کنیم .
وی همچنین به مشکلات نقدینگی در بخش حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت : در گذشته نچندان دور هزینه های بندری پس از ۲۵ روز به سازمان بنادر پرداخت می شد ولی در حاضر قبل از پهلو دهی کشتی ، شرکتها باید هزینه های مترتب را پیش پرداخت کنند.  فلذا بخشی از مشکلات مطروحه توسط کارشناسان خارج از کنترل و اراده شرکت های عضو هست.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در خصوص میزان استفاده کنندگان از طرح تضمین کانتینرها گفت ، این طرح که از سال ۱۳۹۴ به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد ، اکنون به مرحله ای از بلوغ رسیده که بیش از ۱۰۰ شرکت نمایندگی کشتیرانی آن را اجرا و بیش از ۱۰۰۰ شخص حقیقی و حقوقی از خدمات آن بهره می برند و امیدواریم با حمایت وزارت راه و شهرسازی استفاده از طرح افزایش یابد.
گفتنی است در ابتدای این نشست ، مجید ورشوساز ، رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اهدا تندیس یادبود  به پاس همکاری های مستمر و مشارکت انجمن حمل و نقل بین المللی ایران از این انجمن تجلیل کرد.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=2196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.