• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
22

مشکلات ترانزیت به روسیه به زودی بر طرف خواهد شد

  • کد خبر : 1379
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
مشکلات ترانزیت به روسیه به زودی بر طرف خواهد شد
به گزارش روابط عمومی انجمن حمل و نقل بین المللی ایران ، در جلسه ای که روز گذشته به میزبانی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد ، علیرضا پیمان پاک ، معاون وزیر و رئیس کل این سازمان ، پس از در جریان قرار گرفتن علل کندی مراودات با روسیه ، گفت ،به زودی در مذاکره با رئیس کل گمرک ایران ‌ و معاون ارزی بانک مرکزی مشکلات در این بخش به حداقل خواهد رسید.

در این جلسه جواد هدایتی ، مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، قربان جعفر زادگان ، دبیر و حمید رضا اکبر جانی عضو هئیت مدیره انجمن حمل و نقل بین المللی ایران نیز حضور داشتند و طی سخنانی هر یک به معضلات و مشکلات حوزه ترانزیت کالا به روسیه پرداختند.
قوانین گمرکی ، مشکلات ارزی و اخذ روادید برای فعالان این بخش از عمده معضلات مطروحه بود ، که علیرضا پیمان پاک ،برای حل این مشکلات دستور پیگیری صادر کرد .

وی با توجه به در پیش بودن نمایشگاه حمل و نقل روسیه ، در ابتدای سال آتی ، گفت : این سازمان به دنبال ایجاد بازار و تامین و توسعه پایدار آن است ، در حالیکه حل معضلات عنوان شده مستلزم زمان است ، اما اراده برای بر طرف کردن این مشکلات در تمام ارکان دولت وجود دارد ، به همین منظور ، جلسه ای با رئیس کل گمرک و مدیران بانک مرکزی در دستور کار است .

جواد هدایتی نیز در سخنانی ، با مقایسه زمان و هزینه های رسیدن کالا به روسیه از طریق ایران ، این دو عامل را از مهم‌ترین عوامل رشد در توسعه ترانزیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد در صورت کاهش زمان و هزینه های ترانزیت ، ایران می تواند سهم بیشتری را در بازار روسیه بدست آورد .

حمید رضا اکبر جانی ، نیز با ارائه گزارشی در خصوص جداول زمان بندی رسیدن یک کانتینر به بنادر ایران و بر شمردن هزینه آن به تشریح دیگر عوامل اثرگذار در توسعه ترانزیت پرداخت.

اسماعیل داداش زاده ، به عنوان مدیرعامل یکی از شرکت های بخش خصوصی فعال در این مسیر ، نیز مشکل اخذ روادید رانندگان و عدم مجوز ترانسشیپمنت در گمرک شهید رجایی را باعث کندی فرایند ترانزیت برشمرد و عنوان کرد ، برای توسعه این مسیر باید دولت نگاه ویژه ای به موضوعات داشته باشد .

در پایان این نشست قرار شد ، به منظور معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های تجاری ایران در بخش حمل و نقل ، کارگروهی متشکل از تمامی بخش ها اعم از جاده ای ، دریایی و ریلی تشکیل تا شرایط حضور بخش خصوصی در نمایشگاه حمل و نقل روسیه نیز تسهیل گردد.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=1379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.