• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
17
دبیر انجمن

چهارمین نشست دبیرخانه مشترک شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران

  • کد خبر : 2518
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
چهارمین نشست دبیرخانه مشترک شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران
چهارمین نشست دبیرخانه مشترک شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران

به گزارش روابط عمومی انجمن حمل و نقل ایران، در این نشست که به منظور رفع موانع و چالش های حوزه ی حمل و نقل تشکیل شده بود،
قربان جعفرزادگان، دبیر انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین اللملی ایران با اشاره به تحول در روند ثبت درخواست صدور روادید برای متقاضیان، گفت: در گذشته تنها با درخواست کتبی و کپی گذرنامه رانندگان ، این درخواست ها انجام می شد ،اما اکنون تمام فرایند به صورت برخط انجام می شود و‌ پس اخذ کلیه مدارک لازم به درخواست های واصله ترتیب اثر داده میشود و با تلاش انجمن ایران ، فرایند نوبت ‌دهی برای معرفی و صدور روادید از اواخر مهر ماه اجرایی خواهد شد.
جعفرزادگان در ادامه ، به تشریح بازدید از مرز بازرگان به همراه مدیران ارشد گمرک ایران نیز اشاره کرد و‌گفت : در بازدیدی که به همراه مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران و معاونان ایشان از گمرک بازرگان صورت گرفت ، موانع و مشکلات شرکت های حمل و نقل و علت های ایستایی ناوگان بررسی شد و مقرر شد از این پس بدون دریافت هزینه ، حمل یکسره کامیون های وارده انجام شود.
دبیر انجمن حمل و نقل بین المللی ایران با اشاره به دیگر اقدامات مثبت انجام شده با همکاری گمرک ایران افزود : یکی از مهمترین مطالبات انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران در دفاع از شرکت های عضو و غیر عضو از گمرک ایران این بود که متاسفانه در گذشته به علت بروز هر گونه رخداد اعم از تخلف یا موارد محتمل بر قاچاق شرکت های حمل سریعا از تسهیلات بیمه ترانزیت محروم می شدند، که خوشبختانه با مساعدت گمرک ایران ، مقرر شد تا تعیین تکلیف نهایی و رسیدگی مرجع قضایی ، شرکت ها از تسهیلات بیمه ترانزیت استفاده کنند.
در ادامه این نشست، محمد عددیان ،دبیر دبیرخانه مشترک
با اشاره به اینکه دفتر دبیرخانه مشترک در تهران آماده بهره برداری است، اظهار کرد: هدف از تشکیل این دبیرخانه، احصا مشکلات و معضلات حوزه حمل و نقل است ، که باید پس از شناسایی چالش ها ، از طریق مدیران ارشد وزارت راه و گمرک سعی در برطرف کردن آن ها باشیم و مشکلات و معضلات این صنف را کاهش دهیم.
عددیان با اشاره به اینکه تمام انجمن ها دبیرخانه را دفتر کار خود در تهران بدانند، بیان کرد: دبیرخانه به عنوان نمایندگی هر یک از انجمن ها در تهران است. در همین راستا از همه ی انجمن ها در سراسر ایران درخواست شده که لوگوی انجمن خود را جهت نصب در دبیرخانه ارسال کنند.
سخنران بعدی نشست، رئیس انجمن حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، بود که پیگیری مشکلات انجمن ها را جزو وظایف این دبیرخانه دانست و اظهار کرد: برای پیشرفت در اقدامات پیش رو و حل مشکلات این حوزه، دبیرخانه انجمن باید پیشران هماهنگی و ارائه دیدگاه به مدیران اجرایی باشد.
زمانیان، انجام کار تشکیلاتی را تنها روش مدیریت کلان دانست و خواستار پرهیز از کارهای انفرادی در انجمن های استانی شد. همچنین اعتماد به همکاران در اقصی نقاط ایران را مهم دانست و مشورت و تبادل نظر با آنها را نقطه قوت دبیرخانه عنوان کرد.
در ادامه، رییس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی شمالغرب، همفکری و همدلی را رمز موفقیت در هر کاری دانست و گفت: برای حصول نتیجه بهتر از این دبیرخانه، نیاز است هر کس متناسب با توانمندی های خود در جهت پیشرفت گام بردارد. نباید تمام چالش ها به یک گروه خاص محول شود.
باراندوزی یکی از مشکلات شرکت های حمل ونقل را سامانه یکپارچه حمل و نقل کالا، نام برد و افزود: این سامانه برای تسهیل در روند ارسال کالا طراحی شده ولی متأسفانه با مشکلاتی مواجه است که نیاز به پیگیری دارد.

وی افزایش ضریب مالیاتی را معضل دیگر شرکت های حمل و نقلی دانست و گفت: با توجه به شرایط رکود اقتصادی و جایگزینی مسیرهای ترانزیتی به جای ایران، سازمان مالیاتی، ضریب مالیات شرکت های حمل و نقل را ۲۸ درصد افزایش داده است که حل این مشکل نیازمند همدلی وهمکاری همه ی انجمن ها است تا این مشکل نیز با مذاکره با مدیران و مسوولین ذیربط، حل شود.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: از سال آینده بنادر ما به عنوان بنادر ممیزی سازمان بین المللی دریانوردی(IMO) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

پل مه یادآور شد: اگر بخواهیم دبیرخانه در حل مشکلات و همچنین ارائه راهکار مؤثر باشد ، نیاز به منابع مالی و انسانی و اختیارات لازم از سوی تشکل‌ ها برای پیگیری اهداف دارد. به همین دلیل پیشنهاد اینجانب، ایجاد ساختار سازمانی و یک دبیرخانه است که در کمترین حالت پیگیری ‌های اداری را انجام دهد و به تناسب توانمندی انجمن ها ، بودجه ای از آنها دریافت شود تا منابع انسانی به صورت مؤثر برای مدیریت برنامه ‌ها به استخدام گرفته شوند.

وی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت ‌های اتاق بازرگانی برای فعالیت دبیرخانه امری ضروری است، در نشست قبلی که میهمان تبریز بودیم این پیشنهاد را مطرح کردیم که دوستان به سمت عضویت یا مشارکت در اتاق ‌ها بروند.

در پایان این نشست، جلسه ی پرسش و پاسخ به منظور بررسی مشکلات و چالش های شرکت های حمل و نقل، برگزار شد.

🔴 📸 مشاهده عکسهای بیشتر

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=2518

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.