• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
33
صفحه یادمان 🕊

یادمان زنده یاد حسین راحت طلب

  • کد خبر : 1762
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۲۷
یادمان زنده یاد حسین راحت طلب
حسین راحت طلب از فعالان و متخصصان حوزه حمل و نقل دریایی، بازرگانی و کشتیرانی درگذشت.

روحش شاد و یادش گرامی 🕊

زنده یاد راحت طلب دوره آموزشی علوم دریانوردی را در کشور آلمان گذرانده و دارای سابقه و تخصص چند ده ساله در زمینه کشتیرانی بود وی علاوه بر ایجاد شرکت های بازرگانی و کشتیرانی، سابقه نمایندگی کشتیرانی های معتبر خارجی را نیز در پیشینه کاری خود داشت.


سید حسین میر محمدعلی دوست و همکار زنده یاد راحت طلب درباره خصوصیات اخلاقی وی می گوید:

سه چهارم قرن دوستی پایدار
هر چه در باره فضائل اخلاقی دوست دیرینه و ارجمند مرحوم حسین راحت طلب بنویسم نخواهم توانست این دوست سفر کرده را بخوبی معرفی کنم اشنائی ما در اوایل سال ۱۳۳۹ شروع شد تقریبا همزمان در خط کشتیرانی آلمانی هانزا استخدام شدیم و آقای راحت طلب از دفتر خرمشهر و من از دفتر تهران شرکت برای کارآموزی و طی دوره های مدیریت کشتیرانی در بندر برمن و هامبورگ انتخاب شدیم.

حسین_راحت-طلب

من چند ماهی زودتر از آقای راحت طب با کشتی به آلمان اعزام شدم و او که چند ماه بعد در بندر برمن از کشتی پیاده میشد را به منزل مشترکمان در ساختمان تازه تاسیس دانشجویان شهر برمن هدایت کردم در طول دو سال اقامت آقای راحت طلب در آلمان ما با هم با اتوبوس به شرکت می رفتیم و با هم بر میگشتیم اهالی آلمانی محل که ما را دائما با یکدیگر میدیدند می پرسیدند که آیا شما برادر هستید ؟

پس از مراجعت از آلمان هرگز ارتباط ما قطع نشد مرحوم راحت طلب پس از ترک هانزا و انتقال به تهران در شرکت های مختلف خارجی از جمله میلیتزر و مونش فعالیت کرد و بازاریابی موفق و بنام بود .پس از انقلاب اسلامی به اتفاق او و دوستان دیگر مبادرت به تاسیس شرکت بارآوران ایران نمودیم و فعالیت گسترده خود را در امر حمل و نقل بین المللی و نمایندگی کشتیرانی شروع کردیم در سالهای بعد بنا به ضروریات زمان شرکتهای دیگری از جمله پیوند دریا و گراش دریا را به ثبت رساندیم و نمایندگی شرکت های معتبر کشتیرانی بین المللی را عهده دار شدیم .

درطول سالهای متمادی دوستی و شراکت ما هرگز مرحوم راحت طلب را عصبانی و یا گله مند ندیدم او همیشه آرام و متین بو و تلاش می نمود مسائل را با حفظ خونسردی حل کند و اصولا همیشه مثبت فکر می کرد و اعمال غیر دوستانه برخی از نزدیکان را به دل نمیگرفت و روش همیشگی آنرا مزاح یا قابل گذشت می پنداشت پیوسته مهربان بود و ایران را از جان و دل دوست می داشت و با وجود داشتن دانش و اطلاعات به روز و ارزنده در زمینه حمل و نقل بین امللی بطور عام و در بخش کشتیرانی بطور خاص ، که کمتر کسی در ایران از آن بهرمند است با تسلط کامل به زبانهای انگلیسی و آلمانی هیچوقت ادعائی نداشت و همچون درختی پر بار پیوسته آماده انتقال دانش خود به دیگران بود

انجمن حمل و نقل بین المللی ایران مراتب تسلیت خود را به خانواده آن مرحوم عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم آمرزش و آرامش و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی در این مصیبت آرزو می نماید.

🔴 چنانچه دوستان و علاقمندان مرحوم مطلب یا یادداشتی در مورد شخصیت ایشان دارند، لطفا در قسمت کامنت های این صفحه (صفحه یادمان زنده یاد)، نظرات و یادداشت های خود را بنویسند.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=1762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. اين متني است كه دوست داشتم دردر مورد دوست عزيز و ارجمندم ، حسبن راحت طلب عزيز با شما به اشتراك بگذارم.
    جوان بودم كه دوستي من با حسين راحت طلب ، درست عزيز و گرانقدرم شروع شد. بیش از پنجاه سال شانس همجواری و دوستي نزدیک باایشان را داشته ام. مطالبی كه امروز در مورد ايشان بيان ميكنم ازروی عرف وتعارف نمی باشد ، آقاي حسين راحت طلب به معناي واقعي انسانی فرهیخته واشنا به دانش روز و با خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد بود. من درحد توانایی ‌و بضاعتم خیلی از ایشان یاد گرفتم . تا به امروز چنین شخص نازنین، بزرگوار ، بخشنده و فهیم وهوشمندی را ندیده بودم وفکر می‌کنم نخواهم دید . صبور و آرام ، دقيق واگاه و با گذشت بود .درباره هيچ كس، حتی مغرضین قضاوت نمیکرد . اندیشه های بالایی داشت وعاشق ایران وفرهنگ اصیل ومترقی بود . اهل ریا وخود نمایی نبود و اصولا هیچ ثروت وموقعیتي نمیتوانست اندکی به تواضع ، فروتني وانسان دوستی او لطمه بزند .بسياري درکنار ايشان رشد و پيشرفت كردند و هرگز نديدم در ياري رساندن به ديگران مضایقه کند . هیچوقت عصبانی نمیشد واگر کسی عصبانی و يا ناراحت بود وقتی با او ملاقات می‌کرد آرام میگرفت هیچوقت کسی را ناراحت وسرزنش نمیکرد ولی صادقانه وبا خردمندی خاص خویش به اشخاص کمک مادي ومعنوی می‌کرد .حتی از کسانی که در حق ایشان بدی کرده بودند خرده نميگرفت . واقعا شگفت زده ميشدم كه چنين انساني با آن سطح از دانش روز و حرفه اي در پيشه ي خود چه قدر بزرگوار ، متين و باگذشت بود. هيچگاه به دنبال پست ومقام ظاهری نبود .غیراز تخصص بازرگانی ، كشتيراني وحمل ونقل بین الملل كه در آن سرآمد بود در حوزه هاي ديگر همچون اقتصاد ، جغرافيا ، فرهنگ وجامعه شناسی صاحب نظر بود. يك تحلیل گر باور نکردنی بود. هميشه سعي ميكرد به دور از هیاهو وشهرت باشد . ايشان براي هميشه در ذهن و فكر من زنده است و ياد او به عنوان بهترين نمونه از انساني آزاد و انديشمند و مترقي در قلب من جاويدان خواهد بود. هرکه اورا شناخت مجذوب ودوستدار او بود.
    احمد شهرامی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.