خبرگزاری بلومبرگ دریایی گزارش داد: در سه ماهه دوم سال جاری میلادی درآمد خالص شرکتهای بزرگ کانتینری مانند مرسک، کاسکو، MSC نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۴ میلادی با افزایش هشت میلیارد دلاری دو برابر شده است.
«جک مک کاون» تحلیلگر ارشد حملونقل در این زمینه گفت: حملونقل کانتینری که حدود ۸۰ درصد تجارت جهانی را برعهده دارد در طول همه گیری کرونا به دلیل اختلالات در زنجیرۀ تأمین رونق خود را بازیافت، اما سال ۲۰۲۳ میلادی تا حدودی با ضرر و زیان مواجه شد، اما در ماههای پایانی سال گذشته به علت بحران پیش آمده در دریای سرخ با افزایش تقاضا و بالارفتن نرخ حمل و نقل کانتینری مواجه شد.