• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان

بندر آستارا برای پذیرش کشتی ها آماده شد

  • کد خبر : 1508
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
بندر آستارا برای پذیرش کشتی ها آماده شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم در بندر آستارا، گفت: استانداردترین کانال ممکن در دریای خزر در بندر آستارا ایجاد شده است و این بندر مشکلی برای پذیرش کشتی ندارد.

به گزارش ایسنا، حسین یونسی درباره پروژه لایروبی بندر آستارا با اشاره به اینکه پروژه مذکور به صورت جهادی از سوی سازمان بنادر و دریانوری طی بازه زمانی ۳ ماهه در بخش لایروبی کانال و حوضچه بندر آستارا به اتمام رسید، اظهار داشت: این پروژه به صورت شبانه روزی از سوی لایروب های درنظر گرفته شده سازمان بنادر و دریانوردی کامل و در نهایت از ابتدای مهرماه سال جاری پروژه به شرکت مربوطه تحویل شد.

وی ادامه داد: به دلایل اعلامی از سوی شرکت مربوطه پروژه لایروبی بندر آستارا از ابتدای مهرماه تحویل نشد و در نهایت ۲۷ مهرماه بود که از طریق تامین دلیل کارشناس رسمی دادگستری پروژه را تحویل شرکت دادیم، هر چند بهانه جویی هایی در این رابطه وجود داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در شرایطی تراز آب به شدت پایین آمده بود، عنوان کرد: با این وجود یک کانال کاملا استاندارد و بدون محدودیت تردد برای کشتی ها به شرکت مربوطه در بندر آستارا تحویل شد و طی سه تا چهار ماهه گذشته هیچگونه محدودیت ترددی در بندر آستارا وجود نداشته است.

یونسی با تاکید بر اینکه زیرساخت های لازم به منظور تردد کشتی ها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در بندر آستارا ایجاد شده است تا مقوله صادرات، واردات و ترانزیت از مسیر دریا به خوبی انجام شود، گفت: بندر آستارا در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و پروژه لایروبی بندر نیز به اتمام رسید و تحویل شرکت مربوطه شد اما متاسفانه استقبال مورد انتظار از سوی صاحبان کالا و فعالان اقتصادی محقق نشده است.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=1508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.