• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11
رئیس بخش جاده ای

رفع مشکلات زیرساخت راه‌آهن رشت-آستارا از اولویت‌های افتتاح است

  • کد خبر : 3021
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
رفع مشکلات زیرساخت راه‌آهن رشت-آستارا از اولویت‌های افتتاح است
رئیس بخش جاده ای انجمن شرکت ‌های حمل و نقل بین المللی ایران رفع مشکلات زیرساخت راه آهن رشت - آستارا را از اولویت ‌های افتتاح دانست و گفت: عملیاتی شدن راه آهن رشت - آستارا در آینده ای نزدیک تقریباً غیرممکن است، چرا که در افتتاح این مسیر مشکلات عدیده ای وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی سیاوش تیموری، رئیس هیأت مدیره شرکت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی صحرا ترابر با اشاره به لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی جهت نوسازی اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور به راحتی می‌تواند توسط بخش خصوصی انجام شود به شرطی که دولت حمایت‌ های لازم در این خصوص را انجام دهد، اکنون چنین حمایتی عملاً مشاهده نمی‌شود.

رئیس بخش جاده ای انجمن شرکت ‌های حمل و نقل بین المللی ایران راهکارهایی برای افزایش حمایت دولت از بخش خصوصی ارائه داد و افزود: به حداقل رساندن عوارض گمرکی، آسان سازی تشریفات گمرکی، استاندارد و پلاک گذاری، حذف بروکراسی اداری، متولی بودن یک ارگان تصمیم گیرنده در زمینه‌ واردات و حذف شرط اسقاط و خدمات پس از فروش از جمله پیشنهادات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل است.

وی با توجه به حذف شرط اسقاط کامیون ها، ادامه داد: دولت به راحتی قادر به محدود کردن تردد کامیون ‌های فرسوده است و با این روش عملاً درخواست برای جایگزینی کامیون ‌های فرسوده، توسط مالکان انجام می‌شود.

تیموری گفت: ارائه وام‌ های بلندمدت با سود بانکی معقول جهت تأمین نقدینگی واردکنندگان و به طبع انتقال آن هنگام واگذاری به خریدار، آسان سازی تشریفات گمرکی، استاندارد و پلاک گذاری از جمله ارائه خدمات به کامیون داران است.

رئیس هیأت مدیره شرکت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی صحرا ترابر رفع مشکلات زیرساخت راه آهن رشت – آستارا را از اولویت ‌های افتتاح دانست و عنوان کرد: عملیاتی شدن راه آهن رشت – آستارا در آینده ای نزدیک تقریباً غیرممکن است، چرا که در افتتاح این مسیر مشکلات عدیده ای وجود دارد؛ افتتاح ریل یک مقوله و ایجاد امکانات استفاده از این مسیر ریلی مقوله‌ای دیگر است. سؤال مهم که اینجا مطرح می‌شود، این است که آیا امکانات لازم از جمله لوکوموتیو، واگن، انبار و تجهیزات لازم جهت تخلیه و بارگیری، سردخانه و … همزمان با افتتاح ریل ایجاد می‌شود؟ و از همه مهمتر آیا هزینه این خدمات مقرون به صرفه خواهد بود یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه عوارض دریافتی از ناوگان خارجی ما به ‌تفاوت هزینه‌ سوخت است، افزود: هزینه تن کیلومتر توسط شرکت ‌های فورواردری در صورت ترانزیتی بودن محموله های عبوری از کشور و یا ورودی به مناطق آزاد پرداخت می‌شود.

تیموری تأکید کرد: کاهش زمان و هزینه تشریفات گمرکی به ویژه در رابطه با محموله‌های ترانزیتی تا زمانی که متولی واحدی نداشته باشد، آرزویی بیش نیست.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=3021

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.