• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
گمرک ایران

همکاری انجمن حمل و نقل بین المللی و گمرک ایران مستحکم تر از گذشته

  • کد خبر : 1685
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۴۰
همکاری انجمن حمل و نقل بین المللی و گمرک ایران مستحکم تر از گذشته
نشست اعضاء هیئت مدیره با رئیس کل گمرک ایران

محمد رضوانی فر، رئیس کل گمرک ایران صبح روز دوشنبه هفدهم بهمن ماه در دیدار با تنی چند از اعضای هیئت مدیره انجمن سراسری حمل ونقل بین المللی ایران، گفت : گمرک ایران آماده همکاری با شرکت های حمل و نقل بین المللی در جهت توسعه ترانزیت کشور است.
بر اساس گزارش روابط عمومی انجمن ، روز گذشته تنی چند از اعضای هیئت مدیره انجمن سراسری شرکت های حمل ونقل بین المللی مهمان رئیس گمرک ایران بودند و از نزدیک در خصوص مشکلات و موانع موجود بر سر راه شرکت های حمل و نقل بین المللی با ایشان گفتگو کردند.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس گمرک ایران در این نشست با تشریح برنامه های گمرک برای تسهیل و تسریع ترانزیت از قلمرو ایران، اظهار کرد ، انجمن حمل و نقل بین المللی ایران به عنوان یکی از بازوهای اجرایی با بیش ۷۰۰ عضو می تواند نقش بسزایی در توسعه ترانزیت کشور داشته باشد.
ایشان پس از دریافت گزارش نمایندگان صنف حمل و نقل بین المللی در خصوص پاره ای از مشکلات نظیر، قراردادهای بیمه های تضمین ترانزیت طی ماه های گذشته و عدم وجود بیمه تضمین برای کالاهای مرجوعی ، ضمن صدور دستور رسیدگی، ابراز امیدواری کرد این مشکلات به زودی مرتفع خواهد شد.
رضوانی فر در ادامه با استقبال از پیشنهاد انجمن در خصوص توسعه روابط فی ما بین و دوره های آموزشی مشترک ، مقرر کرد کارگروهی متشکل از دو مجموعه ، جهت تهیه و تدوین سرفصل های مرتبط تشکیل و پس از توافق مراحل آن به سرعت اجرایی گردد.
رئیس گمرک ایران افزود: در صورت انعکاس موضوعات با محوریت روان سازی ترانزیت که دارای مصادیق باشد، گمرک آمادگی دارد تا بخشنامه های صادره در این بخش را اصلاح و یا به روزرسانی نماید.
حمیدرضا اکبرجانی، عضو هیئت مدیره انجمن حمل و نقل شرکت های سراسری بین المللی ایران نیز در این نشست ضمن تشکر از اقدامات موثر گمرک ایران در جهت توسعه ترانزیت، خواستار اخذ نظریه کارشناسی شعبه تخصصی حل اختلاف مستقر در انجمن ایران، پیش از ارجاع پرونده های تخلف احتمالی برخی شرکتهای حمل و نقل بین الملی به مراجع قضایی شد، که مقرر شد تیم حقوقی انجمن و گمرک ایران موضوع را بررسی و از حداکثر ظرفیت قانونی در این خصوص استفاده نمایند.
گفتنی است در این نشست پدرام امیری عضو دیگر هیئت مدیره و سید مهدی میرحسینی مدیر عضو کمیته فورواردری نیز حضور داشتند و در مورد مسائل و مشکلات شرکت های حمل و نقل بین المللی به ایراد سخن پرداختند.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=1685

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.