• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
20
رضا میرهادی

لزوم یکپارچه سازی صنعت حمل و نقل

  • کد خبر : 2682
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
لزوم یکپارچه سازی صنعت حمل و نقل
رییس هیأت مدیره شرکت حمل و نقل بین المللی پارت نیک، با اشاره به اهمیت یکپارچه سازی صنعت حمل و نقل، گفت: برای شناسایی و حل چالش های موجود در حوزه ی حمل و نقل، لزوم ایجاد یک وزارت خانه واحد برای این صنف، بیش از هر زمان دیگر احساس می شود.

به گزارش روابط عمومی به نقل از ترابر نیوز، رضا میرهادی حمایت دولت از بخش خصوصی را عامل موفقیت شرکت های حمل و نقلی دانست و افزود: صنعت حمل و نقل و لجستیک، مرهون تلاش های بخش خصوصی فعال در این حوزه می باشد. در صورت حمایت سازمانهای ذیربط و ایجاد تغییرات اساسی در مقرارت مالیات، بیمه و گمرک، مسیر پیشرفت این صنعت تسریع می شود.

رییس هیأت مدیره شرکت حمل و نقل بین المللی پارت نیک، نقش حوزه ی حمل و نقل بر افزایش درآمد در کشور را پررنگ دانست و افزود: حمل و نقل می تواند با استفاده از امکانات جغرافیایی ایران، منشأ درآمد و بالا بردن سطح تولید ناخالص کشور گردد. در این خصوص طرح های عملیاتی از طرف متخصصین و دست اندرکاران این صنعت، به دولت و سازمان های ذیربط ارایه گردیده که متأسفانه بدلیل عدم اهمیت به بخش های خصوصی در این حوزه، پیشرفتی حاصل نشده و عملاً فرصت های بسیاری از این صنعت گرفته شده است .

وی نوسانات ارزی را مانعی برای رشد حمل و نقل و لجستیک، دانست و گفت: ثبات در هزینه حمل دریایی، جاده ای، هوایی و ریلی، باعث ثبات در فعالیت های اقتصادی دیگر همانند تولید، واردات، صادرات و ترانزیت کالا از مسیر ایران خواهد شد. متأسفانه عدم ثبات ارزی باعث عدم رشد و حتی رکود در فعالیت های فوق و صنعت حمل و نقل و لجستیک می  شود.

میرهادی تعاملات با کشورهای مختلف با توجه به تحریم های موجود را دشوار دانست و گفت: بدلیل تحریم ها، عدم امکان پرداخت و دریافت ارز از طریق سیستم بانکی، وجود ندارد؛  لذا نیاز به استفاده از عوامل واسطه همانند دلال ها، واسطه ها و صرافان باعث غیراقتصادی شدن این صنعت شده و اثرات ان به سایر فعالیت های اقتصادی و تجاری ایران منتقل می شود.

وی  تشریفات زائد اداری را از جمله عوامل ماندگاری کالا در بنادر دانست و افزود: ازجمله دلایل ماندگاری کالا در بنادر و مبادی ایران، مقررات و دستورالعمل های مختلف و گاهاً متناقض توسط سازمان های مختلف درگیر بویژه گمرکات کشور، سیستم انتقال ارز برای واردات و صادرات بدلیل عدم امکان استفاده از سیستم های بانکی و مقررات متحد الشکل اعتبار اسنادی وعدم ترخیص به موقع مرسوله در بنادر ایران توسط فرستندگان خارجی به طرفیت گیرندگان خارجی و بالعکس، می باشد .

رییس هیأت مدیره شرکت حمل و نقل بین المللی پارت نیک، با اشاره به لزوم یکپارچه سازی صنعت حمل و نقل و لجستیک، گفت: لزوم داشتن یک وزارت خانه واحد برای صنف حمل و نقل و ترابری، بیش از هر زمان دیگر احساس می گردد، تا تصمیمات، مقررات و مصوبات واحد در این حوزه، اخذ شود. بدین وسیله بتوانیم شاهد انسجام یکپارچه  در بخش نرم افزاری  و سخت افزاری در این حوزه باشیم.

لینک کوتاه : https://itcai.ir/?p=2682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.